آیا با دفامد ۱۰ و اوزیل پلاس اقدام به بارداری کنم؟
سلام من رفتم دکتر زنان دکتر برام قرص دفامد۱۰ با اوزیل پلاس نوشتن ایا با خوردن قرص دفامد و اوزیل اقدام به بارداری کنیم یا خیر ؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم این داروها منعی جهت بارداری نیستن فقط داروی مهنی که بایستی از یک ماه قبل از بارداری حتما شروع بشه اسید فولیک هست، مصرفش رو اصلا فراموش نکنین
احتمالاً دفامد ۱۰ یک داروی پروژسترونی برای حمایت فاز لوتئال و اوزیل پلاس یک مکمل (معمولاً شامل اسیدفولیک/ویتامین) است. در بیشتر موارد این داروها مانع بارداری نیستند و حتی هنگام تلاش برای بارداری مفیدند؛ اما تغییر خودسرانه دارو را قطع نکنید و مطابق نسخه عمل کنید. راهکارهای عملی: - داروها را دقیقاً با دوز و زمان تجویزی مصرف کنید؛ قطع ناگهانیخودسرانهنکنید. - اوزیل پلاس (اسیدفولیک/مکمل) را روزانه ادامه دهید زیرا برای جنین اولیه مفید است. - نزدیکی را حول زمان تخمکگذاری انجام دهید یا از راهنمایی پزشک برای زمانبندی استفاده کنید. - برای برنامهریزی بارداری یا بررسی نیاز به آزمایشهای هورمونی، زمان ویزیت پیگیری تعیین کنید. علائم هشدار: - خونریزی شدید یا درد شکم/لگن غیرمعمول. - کهیر، تورم صورت یا تنگی نفس (نشانه حساسیت دارویی). - تب بالا یا ضعف و سرگیجه شدید. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و ناباروری
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.