چند روز پیش رابطه داشتم با همسرم احساس کردم کردم ابش ریخت کم از بوش؟
چند روز پیش رابطه داشتم با همسرم احساس کردم کردم ابش ریخت کم از بوش فهمیدم چیکار کنم باردار نشم یدونه دختر یک ساله ذارم جلو گیرمم طبیعی هست
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
1
اگر 72 ساعت کامل نگذشته، یک عدد قرص تنسی 1/5 میلی بخورین، و گرنه صبر کنین اگر یک هفته بیشتر از موعد پریودی گذشت و پریود نشدین، آزمایش بتا خون انجام دهید. اما نگران نباشین خیلی زوجها با وجود اقدام هم طول میکشه ماهها تا بارداری رخ بده، موفق باشید.
عزیزم تا هفتادودوساعت میتونی قرص اورژانسی استفاده کنی بعد ازون تا پنج روز ای یو دی مسی بذاری و گرنه باید صبر کنی و اگر پریود بعدیت هفت تا ده روز عقب افتاد بری ازمایش بتا خون بدی
در بیشتر موارد اگر مایع منی فقط بیرون ناحیه واژن ریخته و وارد رحم نشده، احتمال بارداری کم است و احتمالاً لازم نیست نگران باشید؛ با این حال خطر صفر نیست و اقدام فوری مفید است. راهکارهای عملی: 1 مصرف قرص جلوگیری اضطراری (قرص اورژانسی) هرچه سریعتر؛ معمولاً مؤثر تا 72 ساعت و برخی تا 120 ساعت پس از نزدیکی. 2 مراجعه برای قرار دادن آییودی مسی داخل رحمی ظرف 5 روز که موثرترین روش پیشگیریاورژانسی است. 3 انجام تست بارداری خانگی حدود 14 روز بعد یا بلافاصله با اولین تأخیر قاعدگی. 4 برنامهریزی روش پیشگیری منظم (هورمونی یا وسیلهای) با پزشک زنان برای آینده. علائم هشدار: - خونریزی واژنی شدید یا درد شکمی ناگهانی و شدید - سرگیجه شدید، غش یا افت فشار - تب بالا یا ترشحات بدبو همراه درد لگنی تخصص پیشنهادی: پزشک زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.