چرا اسنترا ۵۰ اضطراب پوکساید را رفع نمی‌کند؟

من ادم استرسی هستم همیشه متاسفانه مواقع استرس پوکساید خودسرانه میخوردم تا اینکه دیگه اضطرابم از یه حدی بیشتر شد و ب روانپزشک مراجعه کردم ایشان برام اسنترا ۵۰ ب همراه پروپرانول تجویز کردن سه هفته از مصرف من میگذره اما همچنان وقتی شبا پوکساید ۱۰ نخورم صبح با تپش قلب شدید و تهوع و استفراغ پامیشم اسنترا اضطراب طول روزم رو کمتر کرده اما اینکه هنوز ب پوکساید وابسته ام استرسم رو بیشتر میکنه
4 آبان 1405

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
برای اثربخشی دارو به 6 تا 8 هفته زمان نیاز دارین ، دارو به تنهایی قادر به مدیریت اضطراب و استرس نیست عزیزم. حتما با روانشناس جلسات مشاوره داشته باشید
— زهرا اقوامی، روانشناس بالینی مشاهده پاسخ کامل
0
برای اثربخشی دارو به 6 تا 8 هفته زمان نیاز دارین ، دارو به تنهایی قادر به مدیریت اضطراب و استرس نیست عزیزم.
حتما با روانشناس جلسات مشاوره داشته باشید
0
پیشنهاد میکنم با روانپزشکتون در باره ی مصرف پوکساید و علائم صبحگاهی صحبت کنید تا در صورت نیاز برنامه ای برای کاهش مصرف دارو تنظیم کنند دارو را نباید خودسرانه مصرف یا قطع کرد قطع ناگهانی بعضی از داروها میتونه خطرناک باشه . در کنار دارو درمانی از از جلسات تراپی هم بهره ببرید کمک میکنه عوامل زیربنایی اضطراب شناسایی بشود و برای مدیریت ان راهکار دریافت کنید
0
سلام
وعرض ادب تا ثیر دارو معمولا سه تا چهار هفته طول میکشه و تپش قلب و حالت تهوع شما علایم ترک دارو است شما باید دارو پوکساید را بتدریج وزیر نظر روانپزشک قطع کنید تا علایم ترک کمتر بشه
0
درود
خانم 25 ساله.عزیزم مصرف خود سرانه ی دارو نه تنها کم کننده نیست بلکه آسیب زننده است.
ممکن است شما اصلا نیازی به مصرف دارو نداشته بودید .خیلی وقتها یادگیری چگونگی مدیریت مقابله با اضطراب و استرس به ما کمک کننده است.
در شرایط شما ،برای کنترل عوارض مصرف که خودسرانه بوده ،زیر نظر روانپزشک ادامه دهید .
با تشکر از طرح پرسشتان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی علائم شما وابستگی و علائم ترک داروی ضداضطرابی است که (پوکساید) مصرف می‌کردید؛ در بیشتر موارد اسنترا تأثیر کاملش چند هفته طول می‌کشد و برای علائم ناگهانی ترک کافی نیست.
نگران نباشید؛ این وضعیت قابل مدیریت است اما نیاز به بازنگری و برنامه‌ریزی دارد.
راهکارهای عملی:
1 به‌هیچ‌وجه خودسرانه مقدار یا نوع داروی جدید مصرف نکنید؛ ترک ناگهانی می‌تواند علائم را بدتر کند.
2 فوراً با روانپزشک تماس بگیرید تا برنامه کاهش تدریجی پوکساید یا تنظیم دارو (و در صورت نیاز تغییر یا افزودن درمان کوتاه‌مدت) تعیین شود.
3 در شروع تپش قلب یا حالت تهوع از پروپرانول طبق نسخه استفاده کنید و تکنیک‌های آرام‌سازی (نفس عمیق، نشستن آرام، آب سرد روی صورت) را به‌کار ببرید.
4 روزانه زمان قطع دارو و شدت علائم را یادداشت کنید تا در ملاقات گزارش دهید.
علائم هشدار:
1 تشنج یا لرزش شدید
2 از دست دادن هوشیاری یا گیجی زیاد
3 درد شدید قفسه سینه یا تپش قلب همراه تعریق و تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص