بوی بد دهان از کودکی و لثه قرمز — علت و راهکار

با سلام من از بچگی مشکل بوی بد دهان دارم تعداد زیادی دکتر گوارش رفتم اندوسکوپی دادم هسچ مشکلی نبوده ولی لثه هام همیشه قرمزه و وقتی نخ دندان میکشم بوی بدی میده واقعا دیگه زندگی کردن برام سخت شده باید چیکار کنم (روزی دوبار مسواک و شب ها نخ میکشم)
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام،
به دندانپزشک مراجعه کنید، شاید طریقه ی صحیح مسواک زدن و نخ کشیدن رو بلد نباشید، لثه ی قرمز نشونه ی التهاب لثه هست، یعنی اینکه اونجا خون تجمع داره و باید با مسواک درست زدن اونجا رو نرمش داد که از این حالت خارج بشه، نخ هم که میکشید و بوی بدی میده ممکنه ناشی از وجود پوسیدگی‌های بین دندان باشه که مواد غذایی اونجا گیر کردن و باعث بوی بد میشن.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل اصلی مربوط به خود دهان است؛ در بیشتر موارد بوی بد و قرمزی لثه ناشی از التهاب لثه ناشی از پلاک و جرم است.
گاهی سنگ‌های لوزه هم نقش دارد.
آرام باشید، این مسائل قابل بررسی و درمان‌اند.
راهکار‌های عملی:
- مراجعه سریع به دندان‌پزشک برای معاینه کامل، جرم‌گیری و ارزیابی وضعیت لثه (پریودنتال).
- پاک‌سازی زبان روزی یک‌بار با اسکرپر یا مسواک زبان و استفاده منظم از نخ یا فرچه بین‌دندانی.
- استفاده از دهان‌شویه ضدعفونی‌کننده مطابق توصیه دندان‌پزشک و رعایت بهداشت دو بار مسواک در روز.
- در صورت وجود خشکی دهان، نوشیدن آب مکرر و آدامس بدون قند برای تحریک بزاق.
علائم هشدار:
- خونریزی لثه شدید یا مداوم.
- درد شدید یا تورم همراه با ترشح چرک.
- لق شدن یا افتادن دندان.
تخصص پیشنهادی: پریودنتیست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.