من قبلا پریودی هام عقب میوفتاد و۵ .۶ روز ولی بعدش رفتم اسمیر دادم و مشخص شد که زخم دهانه رحم دارم من ماه پیش تقریبا ۱۰ روز مونده بود که پریود شم که شروع کردم به استفاده دارو ها و کرم واژینالی که واسه عفونت داده بود و بعد سه چار روز عادت شدم این ماهم دیقن همینطوری شد و یه هفته جلو افتاد من تاحالا پریودیم هام عقب افتاده بود ولی جلو نه آیا بخاطر دارو هاست کرم واژینالو تو پریودی هم باید استفاده کرد ؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام اختلال پریود به علت تغییرات هورمونی است، بعد از اتمام خونریزی به مصرف دارو واژینال ادامه دهید
احتمالاً تغییر زمان قاعدگی ناشی از التهاب یا عفونت مخاط تناسلی یا اثرات دارویی سیستمیک است و در بیشتر موارد موقتی است؛ آرام باشید و نیازی به تشخیص قطعی در این لحظه نیست. راهکارهای عملی: - استفاده از کرم واژینال را طبق دستور پزشک ادامه دهید؛ خیلی از کرمها در پریودی هم بیخطرند ولی ممکن است کاربرد نامطلوب باشد. - در زمان قاعدگی، از نوار بهداشتی استفاده کنید تا دارو کمتر بیرون بریزد و رعایت بهداشت کنید. - روزانه سیکل و طول خونریزی را ثبت کنید و اگر تغییر ادامه داشت یا بیش از دو سیکل نامنظم شد، به پزشک مراجعه کنید. - از داروهای خوراکی جدید یا آنتیبیوتیکهایی که مصرف کردهاید فهرست بردارید و به پزشک نشان دهید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید (تعویض پد کمتر از یک ساعت) - تب یا درد شدید لگن - ترشحات بدبو یا خونریزی بین دورهها تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.