فشار خون پایین در بارداری و خطر برای جنین

سلام.هفته ۲۰ بارداری هستم.سابقه سردرد میگرنی داشتم.قبلا هم فشار خون م نرمال بود.الان چند روزه فشارم در حد ۹ روی ۶ یا ۸/۵ روی ۶ میباشد.علایم خاصی ندارم فقط گاهی یه ذره سرم درد میکنه.آیا فشار در این حد برای جنین ضرر دارد؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
اعداد فشار خون در سه ماهه اول و دوم و سوم بارداری تفسیر خاص خود را دارد و مشابه شرایط غیر بارداری نیست.
برای کنترل بهتر سردرد به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه فرمایید.
0
سلام
عزیزم نگران نباشید خطری ندارد مصرف مایعات را افزایش دهید
0
سلام،
نگران نباشید مشکلی نیست ولی مایعات زیاد مصرف کنید
0
سلام
فشار قبل بارداری هم مهمه اما اگر با این فشارخون سرگیجه یا ضعف یا مشکل خاصی ندارید مشکلی نداره اما اگر دارو میخورید و قبلا بالاتر بوده یا خود به خود پایین اومده حتما نیاز به بررسی داره

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً فشار ۹۰/۶۰ یا ۸۵/۶۰ شما به‌خاطر تغییرات فیزیولوژیک بارداری (گشاد شدن عروق و تغییر هورمون‌ها) است و در بیشتر موارد برای جنین ضرر مستقیم ندارد.
آرام باشید ولی پیگیری منظم لازم است.
راهکار‌های عملی:
- همین حالا آرام بنشینید یا دراز بکشید و سر را کمی بالا نگه دارید.
- مایعات کافی بنوشید و یک میان‌وعده نمکی سبک بخورید تا حجم خون افزایش یابد.
- از بلند شدن یا تغییر وضعیت ناگهانی خودداری کنید؛ آهسته بایستید و قدم بزنید.
- فشار خون را چند بار در روز ثبت کنید و در مراجعات به پزشک گزارش دهید.
علائم هشدار:
- کاهش محسوس حرکت جنین
- سرگیجه شدید، غش یا ضعف ناگهانی
- تپش قلب شدید یا تنگی‌نفس یا سردرد خیلی شدید/اختلال دید
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.