سلام.هفته ۲۰بارداری هستم.سابقه سردرد میگرنی داشتم.قبلا هم فشار خون م نرمال بود.الان چند روزه فشارم در حد ۹ روی ۶ یا ۸/۵ روی ۶ میباشد.علایم خاصی ندارم فقط گاهی یه ذره سرم درد میکنه.آیا فشار در این حد برای جنین ضرر دارد؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام اعداد فشار خون در سه ماهه اول و دوم و سوم بارداری تفسیر خاص خود را دارد و مشابه شرایط غیر بارداری نیست. برای کنترل بهتر سردرد به یک متخصص مغز و اعصابمراجعه فرمایید.
سلام فشار قبل بارداری هم مهمه اما اگر با این فشارخون سرگیجه یا ضعف یا مشکل خاصی ندارید مشکلی نداره اما اگر دارو میخورید و قبلا بالاتر بوده یا خود به خود پایین اومده حتما نیاز به بررسی داره
احتمالاً فشار ۹۰/۶۰ یا ۸۵/۶۰ شما بهخاطر تغییرات فیزیولوژیک بارداری (گشاد شدن عروق و تغییر هورمونها) است و در بیشتر موارد برای جنین ضرر مستقیم ندارد. آرام باشید ولی پیگیری منظم لازم است. راهکارهای عملی: - همین حالا آرام بنشینید یا دراز بکشید و سر را کمی بالا نگه دارید. - مایعات کافی بنوشید و یک میانوعده نمکی سبک بخورید تا حجم خون افزایش یابد. - از بلند شدن یا تغییر وضعیت ناگهانی خودداری کنید؛ آهسته بایستید و قدم بزنید. -فشار خون را چند بار در روز ثبت کنید و در مراجعات به پزشک گزارش دهید. علائم هشدار: - کاهش محسوس حرکت جنین - سرگیجه شدید، غش یا ضعف ناگهانی - تپش قلب شدید یا تنگینفس یا سردرد خیلی شدید/اختلال دید تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.