سمت چپ گونه ام ۱.۳سیسی فیلر و سمت راست ۱سیسی تزریق فیلر داشتم.بعد ۴ماه از تزریق سمت چپم یکم سفته و فیلرو زیر دستم حس میکنم و مرزش مشخصه برام بخصوص زیر سیب گونم ولی سمت راست نرم شده و جذب شده انگار واسه همین یکم پر تر نشون میده سمت چپم .چیکار کنم بنظرتون ایا نیاز ب انزیم هس؟ایا نیاز ب کپرس گرم هست؟یا ماساژ بدم؟راهی به غیر انزیم هس چون از عوارضش میترسم .ممکنه این عوارض دیررس باشه ،یا مثلن طبیعیه
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
نظر دهی در این مورد نیاز به معاینه بالینی و نوع ژل مصرفی دارد.
یک پاراگراف کوتاه: احتمالاً سفتی سمت چپ بهخاطر حجم بیشتر یا چگالی بالاتر ژل در آن طرف و/یا فیبروز یا واکنش التهابی موضعی است. در بیشتر موارد این مشکل جدی نیست اما نیاز به معاینه دارد تا تصمیم درباره حلکننده (هیالورونیداز) یا اقدامات دیگر گرفته شود. راهکارهای عملی: - با پزشک تزریقکننده یا متخصص پوست برایمعاینه و در صورت نیازسونوگرافیمراجعه کنید تا محل و نوع ماده مشخص شود. -ماساژ نرم روزی چند بار با روغن یا کرم مرطوبکننده بهآرامی انجام دهید؛ از فشار قوی خودداری کنید. -کمپرس گرم ملایم 10–15 دقیقه، 1–2 بار در روز برای کمک به نرم شدن با احتیاط استفاده کنید. - از ماساژ شدید، سونا یا آرایش فشرده روی ناحیه خودداری کنید تا پزشک نظر دهد. علائم هشدار: - درد شدید ناگهانی، قرمزی منتشر یا تب. - تغییر رنگ پوست (سفیدی یا کبودی)، سردی یا بیحسی موضعی (احتمال انسداد عروقی). - افزایش سریع تورم، ترشح یا ایجاد زخم. تخصص پیشنهادی: متخصص پوست
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.