سفتی یک‌طرفه گونه پس از فیلر؛ علت و راهکار

سمت چپ گونه ام ۱.۳سیسی فیلر و سمت راست ۱سیسی تزریق فیلر داشتم.بعد ۴ماه از تزریق سمت چپم یکم سفته و فیلرو زیر دستم حس میکنم و مرزش مشخصه برام بخصوص زیر سیب گونم ولی سمت راست نرم شده و جذب شده انگار واسه همین یکم پر تر نشون میده سمت چپم .چیکار کنم بنظرتون ایا نیاز ب انزیم هس؟ایا نیاز ب کپرس گرم هست؟یا ماساژ بدم؟راهی به غیر انزیم هس چون از عوارضش میترسم .ممکنه این عوارض دیررس باشه ،یا مثلن طبیعیه
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
نظر دهی در این مورد نیاز به معاینه بالینی و نوع ژل مصرفی دارد.
0
درود.
سفتی و حس گلوله شدن بعد از 4 ماه از تزریق فیلر طبیعی نیست.
جهت معاینه حضوری به متخصص پوست مراجعه کنید.
نوع فیلر و اینکه کجا تزریق شده هم مهم هست.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

یک پاراگراف کوتاه: احتمالاً سفتی سمت چپ به‌خاطر حجم بیشتر یا چگالی بالاتر ژل در آن طرف و/یا فیبروز یا واکنش التهابی موضعی است.
در بیشتر موارد این مشکل جدی نیست اما نیاز به معاینه دارد تا تصمیم درباره حل‌کننده (هیالورونیداز) یا اقدامات دیگر گرفته شود.
راهکار‌های عملی:
- با پزشک تزریق‌کننده یا متخصص پوست برای معاینه و در صورت نیاز سونوگرافی مراجعه کنید تا محل و نوع ماده مشخص شود.
- ماساژ نرم روزی چند بار با روغن یا کرم مرطوب‌کننده به‌آرامی انجام دهید؛ از فشار قوی خودداری کنید.
- کمپرس گرم ملایم 1015 دقیقه، 12 بار در روز برای کمک به نرم شدن با احتیاط استفاده کنید.
- از ماساژ شدید، سونا یا آرایش فشرده روی ناحیه خودداری کنید تا پزشک نظر دهد.
علائم هشدار:
- درد شدید ناگهانی، قرمزی منتشر یا تب.
- تغییر رنگ پوست (سفیدی یا کبودی)، سردی یا بی‌حسی موضعی (احتمال انسداد عروقی).
- افزایش سریع تورم، ترشح یا ایجاد زخم.
تخصص پیشنهادی: متخصص پوست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.