درد ملایم زیرشکم بعد از اقدام به بارداری

سلام وقت بخیر من این ماه اقدام ب بارداری داشتم یک روز در میان نزدیکی داشتم قرص لتروزول و دوفامد ۱۰استفاده کردم و چهار روز ب پریودم مونده دو روزه ک زیر شکمم ی درد ملایمی داره حباب حباب میشه وقتی میشینم اذیت میشم و یبوست و نفخ شدید دارم ترشحم زیاد شده و موقع راه رفتن از زانو ب پایین پاهام ضعف داره میخواستم بدونم آیا باردارم یا دارم پریود میشم اگه باردارم چند روز بعد از تاخیر بیبی چک بزنم
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این درد ملایم ناشی از تغییرات هورمونی مربوط به تخمک‌گذاری یا نزدیک شدن به قاعدگی است و در برخی موارد می‌تواند علامت بسیار اولیهٔ بارداری باشد؛ در بیشتر موارد این علایم گذرا و قابل کنترل‌اند، آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
- از کمپرس گرم روی ناحیه زیر شکم و استراحت نسبی استفاده کنید.
- برای یبوست و نفخ مایعات زیاد، میوه و سبزی با فیبر بالا و پیاده‌روی سبک انجام دهید؛ در صورت نیاز ملین ملایم مصرف شود.
- برای ترش کردن غذا از و عده‌های سبک و نخوردن غذا‌های چرب و خواب با سر کمی بالاتر کمک بگیرید.
- برای ضعف پاها هنگام راه رفتن آهسته بلند شوید و استراحت کوتاه کنید؛ در صورت ادامه، فشار خون یا قند بررسی شود.
- تست بارداری خانگی را از روز اول تاخیر انجام دهید؛ برای دقت بیشتر می‌توانید ۷ روز پس از تاخیر تکرار کنید.
علائم هشدار:
- درد زیرشکم بسیار شدید یا خونریزی واژینال زیاد.
- تب بالا یا استفراغ مداوم که غذا و آب را نگه ندارید.
- سرگیجه شدید، غش یا تنگی نفس.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.