طی ۳هفته ۳تا دونه قرص ناپروکسن خوردم واکنش دارویی نشان داد لبم که نمیدونستم برای قرص ناپروکسن وقتی متوجه شدم دکتر قرص هیدروکسی زین تجویز کرد وعلائمم کمتره شد ولی زیرلبم همچنان کبود شده ونمیره کبودیم زیاده چیکارکنم
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
اگر دچار نوع خاصی از واکنش دارویی پوستی شده باشید باید جهت معاینه و درمان مناسب به متخصص پوستمراجعه کنید.
احتمالاً لبکبودی شما ناشی از یک واکنش آلرژیک موضعی یا خونمردگی زیرجلدی (هماتوم) بعد از مصرف ناپروکسن است. در بیشتر موارد این تغییر رنگ با گذشت زمان و مراقبت بهبود مییابد و لازم نیست نگران باشید، اما پیگیری پزشکی مفید است. «راهکارهای عملی:» - مصرف ناپروکسن و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی را متوقف کنید و نام دارو را برای پزشک یادداشت کنید. - از کمپرس گرم ملایم (۱۰–۱۵ دقیقه، ۲–۳ بار در روز) برای کمک به جذب کبودی استفاده کنید؛ ماساژ قوی نکنید. - لب را مرطوب نگه دارید، از کندن یا فشار دادن محل خودداری کنید و آنتیهیستامین را مطابق نسخه ادامه دهید. -در صورت نیاز برای تسریع رفع رنگدانه یا اقدامات موضعی (کرم، تزریق یا روشهای کلینیکی) به پزشک مراجعه کنید. «علائم هشدار:» - گسترش سریع ورم، قرمزی زیاد یا درد شدید در ناحیه لب - تنگی نفس، خسخس یا تورم گلو/زبان - تب، خونریزی ادامهدار یا افزایش چشمگیر کبودی «تخصص پیشنهادی:» درماتولوژی (پوست)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.