وسواس فکری آسیب‌رساندن و حس میل کاذب

سلام وسواس فکری آسیب رساندن به دیگران رو داشتم . افکار آسیب . تصاویر وحشتناک .حس از دست دادن کنترل پیش روانشناس هم رفتم ولی متاسفانه هیچ تاثیری نداشت و خودم با سرچ تو گوگل کم کم خودمو درمان کردم داشت کم کم افکارم تموم می شد که یه حس اومد سراغم مثل حسی شبیه میل کاذب .انگار با تموم وجود میخواستم برم به یکی آسیب بزنم اما از درون داشتم دیونه میشدم وحشت میکردم این حس مال همون وسواس فکریه
2 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این احساس‌ها ناشی از و سواس فکری–عملی (افکار تهاجمی) یا گاهی تکانه‌های اضطرابی هستند.
در بیشتر موارد این افکار ذهنی و غیردلخواه‌اند و داشتن آنها به معنی تمایل واقعی به آسیب نیست؛ تا حد زیادی بی‌خطر اما آزاردهنده‌اند، پس آرام بمانید.
راهکار‌های عملی:
- نفس‌های عمیق و تمرکز حسی (تنفس آرام، شمارش آهسته) برای کاهش اضطراب لحظه‌ای.
- نامگذاری فکر («این یک فکر و سواسی است») و تلاش برای رد نکردن یا سرکوب نکردن آن.
- فعالیت کوتاه و مشخص برای قطع چرخه فکری (پیاده‌روی ۱۰ دقیقه، آب خوردن، کار دستی).
- ثبت زمان و شدت افکار و صحبت با یک فرد مطمئن برای کم کردن تنش و تهیه اطلاعات برای درمانگر.
علائم هشدار:
- وجود برنامه یا و سایل مشخص برای آسیب رساندن.
- احساس واقعی و قریب‌الوقوع از دست دادن کنترل و نزدیک بودن به اقدام.
- افکار یا برنامه‌ریزی خودآسیبی یا اقدام به خودکشی.
تخصص پیشنهادی: روانپزشک

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.