قرص سیبل مصرف میکنم یک ماه ونیمه و یکی از عوارض قرص سیبل لخت شدن خون بود الان اگر برای رفع کاهش جنسی خودارضایی انجام بشه درهنگام مصرف سیبل خطر لخته شدن خون افزایش پیدا میکنه؟ یا مشکلی نیست اگر در هنگام مصرف سیبل خودارضایی انجام بشه؟
10 آبان 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام ارتباطی با قرص و خود ارضایی و لخته شدن خون وجود ندارد
احتمالاً قرص سیبل حاوی مادهای است که در برخی افراد ریسک تشکیل لخته خون را افزایش میدهد؛ در بیشتر موارد خودارضایی بهتنهایی عامل افزایش معنیدار لخته نیست و لازم نیست بهسرعت نگران شوید، اما موضوع باید پیگیری شود. راهکارهای عملی: - نام دقیق دارو را بررسی و با پزشک یا داروساز مطابقت دهید تا میزان ریسک مشخص شود. - از سیگار کشیدن و کمآبی پرهیز کنید؛ آب کافی بنوشید و از بیحرکتی طولانی اجتناب کنید. - خودارضایی معمولی معمولاً خطر اضافی ایجاد نمیکند؛ از رفتارهای بسیار شدید یا استفاده از مواد محرک خودداری کنید. - در مورد ادامه یا قطع دارو با پزشک معالجمشورت کنید؛ قطع خودسرانه دارو توصیه نمیشود. علائم هشدار: - درد یا ورم ناگهانی و یکطرفه در ساق یا بازو (نشانه احتمال لخته وریدی). - تنگی نفس ناگهانی یا درد قفسه سینه. - سردرد شدید ناگهانی، ضعف یا اختلال گفتار (نشانه احتمالی سکته). تخصص پیشنهادی: متخصص خون (هماتولوژی)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.