بعد از افت فشار خون وضعیتی در صبح دچار سیاه رفتن چشم و سر درد شدم ، بعد از اون دیگه این حالت برام پیش نیومد و چشمام سیاهی نرفت ولی الآن دو هفته هست سردرد در پشت سر و مقداری در چشم ها ادامه داره ، راهنمایی می کنید؟ (فشار خون و دیابت هم ندارم)
احتمالاً سردرد شما در پی افت فشار وضعیتی بهدلیل کاهش موقت خونرسانی مغز یا در مواردی سردرد تنشی پس از آن ایجاد شده است. در بیشتر موارد این حالت خوشخیم بوده و با مراقبت ساده بهبود مییابد، اما نیاز به پیگیری هم دارد. راهکارهای عملی: - استراحت در حالت نیمهنشسته و از ایستادن سریع پرهیز کنید. - هیدراتاسیون مناسب و کمی افزایش نمک در صورت عدم منع (فشار یا بیماری دیگر) کمککننده است. -خواب منظم، کاهش نور و استراحت چشمی از صفحهنمایش. - در صورت درد قابل توجه، مسکن ساده مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور مصرف کنید. علائم هشدار: - بروز ضعف یا بیحسی ناگهانی، اختلال در تکلم یا دید. - سردرد بسیار شدید و ناگهانی یا تشدید پیشرونده درد. - تب بالا، سفتی گردن یا استفراغ مداوم. تخصص پیشنهادی: متخصص مغز و اعصاب
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.