سلام من رفتم ارایشگاه صورتمو بند انداختم فاصله با نفر قبلی کم بود مطمئن هم نیستم بند رو عوض کردیا نه ،،حالا ب این فکر افتادم آیا ویروس اچ ای وی از طریق بند انداختن ارایشگاه ممکنه ؟؟
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام. انتقال HIV از طریق بند انداختن در آرایشگاه عملا بسیار بعید است، چون ویروس در محیط بیرون بدن پایدار نیست و برای انتقال معمولا تماس مستقیم خون تازه آلوده با زخم باز لازم است. اگر روی پوست شما بریدگی عمیق و خونریزی و اضح با وسیله آلوده به خون تازه وجود نداشته، جای نگرانی جدی نیست. برای آرامش خاطر میتوانید در زمان مناسب آزمایش HIV بدهید، اما این موقعیت معمولا پرخطر محسوب نمیشود؛ برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.