عزیزم پریود بودن مانعی جهت انجام عمل لاپاراسکوپی کوله سیستکتومی یعنی همان دراوردن کیسه صفرا نیست. ولی بهتر این موضوع رو با پزشک حراحتون حتما در میان بکذارین. در ضمن مصرف داروی ال دی و کلا ocp حولو حوش عمل جراحی توصیه نمیشه چون ریسک حوادث ترومبوتیک یعنی لخته شدن خون رو افزایش میده
احتمالاً مصرف قرصهای ترکیبی مثل «الدی» در روز جراحی کیسه صفرا باعث مشکل حاد نمیشود و پریود بودن معمولاً مانع انجام عمل لاپاروسکوپی نیست. با این حال قرصهای ترکیبی تا حدی خطر لخته شدن خون را افزایش میدهند و جراحی هم همین خطر را بالا میبرد؛ بنابراین در بعضی موارد تیم جراحی توصیه به توقف دارو میکند. آرام باشید و موضوع را قبل از عمل گزارش کنید. راهکارهای عملی: - به صورت روشن به جراح و تیم بیهوشی اطلاع دهید که الدی مصرف میکنید. - در موارد بستری یا جراحی طولانیمدت معمولاً توصیه به قطع قرص ترکیبی حدود ۴ هفته قبل است؛ دستور جراح ملاک است. - روز عمل از جوراب ضدترومبوز و راهرفتن زودهنگام و هیدراته ماندن استفاده شود. - برای جلوگیری موقت از روش غیرهورمونی (مثلاً کاندوم) استفاده و پس از شروع مجدد قرص، برای ۷ روز محافظت لازم است. علائم هشدار: - تورم یا درد ناگهانی در یک پا - تنگینفس یا درد شدید قفسه سینه -خونریزی واژینال غیرقابلکنترل یا تب بالا تخصص پیشنهادی: جراح عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.