آیا بیلی روبین بالا باشه خطرناکه یا نه و چه کار باید کرد؟

سلام من یه آزمایش دادم در آزمایش بیلی روبین یه مقدار بالا بود . سونو دادم هیچ مشکلی در سونو نبود الان بلی روبین بالاست چکار باید کنم؟؟ . شش ماه پیش آزمایش دادم همه چی نرمال بود .الان این مشکل سازه یا نه ؟؟ تو رو خدا راهنمایی کنید هیچ مشکلی ندارم
13 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
وقتتون بخیر احتمالا خطرناک نیست.
بهتره برای بررسی بیشتر به متخصص داخلی یا گوارش مراجعه کنید.
الکل و مکمل و داروی گیاهی هم مصرف نکنید.
اب هم بیشتر مصرف کنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خوش‌خیم است؛ در بیشتر موارد افزایش خفیف بیلی‌روبین مربوط به سندرم گیلبرت یا افزایش موقت ناشی از کم‌آبی یا برخی داروهاست.
آرام باشید ولی پیگیری آزمایش لازم است.
راهکار‌های عملی:
1 آزمایش تکراری: بیلی‌روبین کل و مستقیم و آنزیم‌های کبدی را تکرار کنید.
2 مصرف مایعات، تغذیه منظم و پرهیز از الکل و دارو‌های غیرضروری.
3 فهرست دارو‌ها و مکمل‌ها را آماده کنید و به پزشک نشان دهید.
4 در صورت عدم علامت خاص، تکرار آزمایش پس از ۲۴ هفته معمولاً کفایت می‌کند.
علائم هشدار:
1 زردی و اضح پوست یا چشم که تازه ایجاد شده.
2 درد شدید شکم یا استفراغ مداوم.
3 تب بالا یا ادرار خیلی تیره و ضعف شدید.
تخصص پیشنهادی:
متخصص گوارش و کبد

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.