سلام من ۱۲ مهر رابطه داشتم. ترسیدم قرص اورژانسی هارو مصرف کردم یک هفته بعد مصرف قرص لکه بینی شروع شد تا الان که پنجم ابان هست ۲۸ این ماه خونریزی به مدت ۳ روز شدید شد. و دوباره تبدیل شد به لکه بینی احساس کردم پریود شدم شبیهش بود واقعا حتی دل درداش لکه بینی که ادامه پیدا کرد ترسیدم رفتم سونوگرافی گفت کیست داری. الان مشخص نیست از کدوم نوعشه بین دو نوع کیست موندن درد خاصی ندارم
5 آبان 1405
پاسخ پزشکان
1
عزیزم قرص اورژانسی به دلیل مقدار هورمونی که داره به مدت دو ماه پریود نامرتب ایجاد میکنه
احتمالاً کیست شما از نوع عملکردی (فولیکولی یا جسم زرد) بهدنبال نوسان هورمونی پس از مصرف قرص اورژانسی است؛ در بیشتر موارد این کیستها بیخطر بوده و طی یک تا سه سیکل قاعدگی خودبهخود برطرف میشوند. نگران نباشید اما پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: - همین امروز تست بارداری انجام دهید تا حاملگی رد یا تأیید شود. - نوبت تکرار سونوگرافی پیگیری را در 6–8 هفته تعیین کنید تا تغییر اندازه بررسی شود. - برای درد از مسکنهای معمول مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور استفاده و از فعالیت شدید پرهیز کنید. - مقدار و رنگ خونریزی و شدت درد را ثبت کنید تا در مراجعه به پزشک گزارش دهید. علائم هشدار: - درد ناگهانی و شدید شکم - خونریزی بسیار شدید همراه سرگیجه یا ضعف - تب بالا یا ترشح بدبو از واژن تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.