استامینوفن بعد واکسن در نوزاد مبتلا به فاویسم

با سلام نوزاد من ۲ ماهشه و ۶ گیلوگرم و دکتر گفته که بعد از واکسن هر ۴ ساعت بهش ۰.۶ میلی لیتر قطره استامینوفن بدم در روز اول. مشکلی نداره از لحاظ فاویسمش؟
5 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مصرف قطره استامینوفن طبق دستور پزشک برای کاهش تب بعد از واکسن در نوزاد مبتلا به فاویسم بی‌خطر است و در بیشتر موارد باعث همولیز نمی‌شود.
رعایت دوز و پایش ساده کافی است تا خطرها کاهش یابد.
راهکارهای عملی:
- دقیقاً همان مقدار تجویزی را با سرنگ مدرج بدهید (۰.۶ میلی‌لیتر هر ۴ ساعت طبق نسخه) و دوز اضافی ندهید.
- فقط همان داروی استامینوفن را استفاده کنید و از داروهای ترکیبی حاوی سایر مواد خودداری کنید.
- نوزاد را در ۲۴–۴۸ ساعت اول زیر نظر بگیرید: به رنگ پوست، فعالیت و تغذیه توجه کنید.
- دما را ثبت کنید و در صورت تب مکرر یا بالا دوباره با پزشک تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- زردی جدید یا تشدید شده پوست و چشم‌ها.
- رنگ‌پریدگی، ضعف شدید یا تنفس خیلی سریع.
- تغییر رنگ ادرار به تیره یا وجود خون در ادرار.
تخصص پیشنهادی: اطفال

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص