درود من سابقه کم کاری تیروئید دارم، لووتیروکسین ۱۰۰ مصرف میکنم، دوماه قبل آزمایش دادم کم کار شده بود نصف قرص بیشتر کردم با تجویز پزشک آزمایش جدیدم Free t۴ ۱.۴۴ ۰.۹۲ ۱.۶۸ TSH ۱.۴۶۷ ۰.۳۰۰-۵۰۰۰ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که دوز قرص نیاز به تغییر دارد یا خیر؟ سپاس
درود برشما احتمال اینکه پزشک معالج تغییر در میزان دارو بدن کمه اما این نکته رو رعایت کنید حتما از زمان مصرف لووتیروکسین تا صبحانه یا داروهایی که مصرف ناشتا دارن حداقل 30 دقیقه فاصله باشه
احتمالاً دوز فعلی مناسب است: تیروکسین آزاد در محدوده و تیاساچ نیز در محدوده هدف قرار دارد، در بیشتر موارد این نشانهها حاکی از تناسب دوز ۱۰۰ میباشند و نیاز به تغییر فوری نیست. اگر علامت جدیدی از پرکاری یا کمکاری دارید ممکن است نیاز به تنظیم جزئی باشد. راهکارهای عملی: - دُز فعلی را ثابت نگه دارید و هر روز ساعت مشخصی مصرف کنید (ترجیحاً صبح ناشتا). - داروهایی مانند کلسیم یا آهن را حداقل ۴ ساعت جدا از لووتیروکسین مصرف کنید. - هر داروی جدید یا تغییر وزن، بارداری یا شروع/قطع داروی دیگر را به پزشک گزارش کنید. -آزمایش کنترل تیاساچ را طبق توصیه پزشک معمولاً هر ۶–۱۲ ماه تکرار کنید یا زودتر در صورت علائم جدید. علائم هشدار: - تپش قلب سریع یا نامنظم و احساس اضطرار در قفسه سینه - تنگی نفس یا درد قفسه سینه - سرگیجه شدید، غش یا کاهش هوشیاری تخصص پیشنهادی: متخصص غدد
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.