15 هفته بارداری و مراقبتهای لازم برای جلوگیری از زایمان زودرس
سلام من ۱۵ هفته باردار هستم ودر هفته ۱۳ سونو ان تی دادم جفتم بصورت مارژینال و طول سرویکس هم ۳۴ با توجه به اینکه سابقه زایمان زودرس در ۲۴ هفتگی ۴ سال گذشته داشتم الان چه مراقبتهای باید انجام دهم و جفتم بالا میرود؟و ازمایش کلی دادم قند خون ناشتا من ۹۰ آیا زیاد در این سن بارداری؟ممنون میشم هم نسبت به جواب ازمایش و سونو بنده نظر بدید ؟
2 اردیبهشت 1398
پاسخ پزشکان
0
سلام طول سرویکس نرمال است بله با بزرگ شدن رحم جفت به بالا کشیده میشود قند نود نرمال است نگران نباشید
با توجه به سابقه زایمان زودرس در 24 هفتگی، بارداری شما به و یژگیهای خاصی نیاز دارد. برای جلوگیری از زایمان زودرس مهم است که مراقبتهای لازم را به صورت دقیق رعایت کنید. ویزیتهای مکرر ناپزشکی، استراحت کافی، تغذیه سالم و متنوع، و مصرف مکملهای دارویی در صورت تجویز پزشک میتواند به جلوگیری از مشکلات همچون جفت بالا رفتن کمک کند. انجام آزمونها و سونوهای تکمیلی به تشخیص دقیقتر و درمان به موقع کمک میکند. از لحاظ قند خونناشتا، مقدار 90 به تنهایی معمول محسوب نمیشود و باید با سایر عوامل نیز مورد بررسی قرار گیرد. لذا توصیه میشود با پزشک معالج خود نتیجه این آزمایش را مطرح کنید و نظرات و راهنماییهای او را دنبال نمایید.
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.