جفت دولوبیه در هفته ۳۱ بارداری؛ آیا خطر دارد؟

اول۳۱ هفته هستم رفتم سونو رشد وزنش ۱۷۸۰ بود ولی جفتم دو لوبی گزارش شده قبلا نمیدونستم دو لوبیه تو سونو انومالی خلفی بود الان چیکار کنم خطرناکه؟؟؟ مایع آمونیوتیک هم ۲۲ هست
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر عزیزم مایع دور جنین حد فوقانی محدوده طبیعی توصیه می‌شه قندتون رو به صورت چهار نوبته چک کنین که مطمین شیم دیابت بارداری مخفی ندارین راجب جفت دو لوبی هم جای نکراتی نیست ولی پزشک مسوول زایمانتپن بایستی این موضوع رو بدونه که پس از زایمان تمام جفت خارج بشه و چیزی باقی نمونه
0
خیر خطرناک نیست عزیزم، حتما هنگام زایمان اطلاع بدین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً جفت دولوبیه در بیشتر موارد خطر جدی ایجاد نمی‌کند و رشد جنین و مایع شما (AFI=22) قابل قبول به نظر می‌رسد.
لازم است اما بررسی‌هایی برای وجود عروق سطحی یا سایر نکات انجام شود تا ریسک‌های نادر مشخص شوند.
راهکار‌های عملی:
1 درخواست سونو داپلر یا سونو هدفمند برای بررسی محل اتصال عروق و احتمال «واسای پریویا».
2 تکرار سونو رشد و اندازه‌گیری مایع در فواصل تعیین‌شده (پیگیری وزن جنین و AFI).
3 ثبت گزارش جفت در پرونده و اطلاع تیم زایمان برای برنامه‌ریزی تحویل.
4 شمارش حرکات جنین روزانه و استراحت نسبی؛ هر کاهش و اضح را جدی بگیرید.
علائم هشدار:
1 خونریزی واژینال جدید یا زیاد.
2 کاهش محسوس حرکت جنین.
3 پارگی کیسه آب یا انقباضات منظم و درد.
تخصص پیشنهادی:
متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.