سرگیجه و استفراغ پس از مصرف متادون

با سلام
برادرم قرص متادون استفاده کرده و تشنج کرده ک رد شد منتها همش حالش بد میشه سرگیجه و استفراغ چی بدم بخوره معدش پاکسازی بشه نوشابه خوبه؟؟
4 شهریور 1405

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
وقت بخیر با توجه به علایم به اورژانس مسمومیت مراجعه کنید تا درمان مناسب براساس علایم حیاتی(افت قند. خون؛000 ) انجام شود
— دکتر پگاه یاوری، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مشاهده پاسخ کامل
0
وقت بخیر با توجه به علایم به اورژانس مسمومیت مراجعه کنید تا درمان مناسب براساس علایم حیاتی(افت قند.
خون؛000 ) انجام شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما ناشی از عارضه جانبی دارو یا اثرات پس از تشنج است و در بیشتر موارد این حالت قابل کنترل و موقتی است؛ آرام باشید ولی جدی گرفته شود.
راهکارهای عملی:
- در حالت خواب‌آلودی یا سرگیجه شدید دراز بکشد و سر را کمی بالا نگه دارد، از ایستادن ناگهانی خودداری شود.
- اگر استفراغ دارد از مایعات شفاف ولرم (آب یا محلول اورالیت) در جرعات کوچک و آهسته استفاده شود؛ نوشابه مناسب نیست.
- لباس و کمربند را شل کنید، هوای تازه فراهم کنید و از تنها ماندن جلوگیری شود.
- تنفس عمیق و آرام کمک‌کننده است؛ از خوردن مسکن جدید یا الکل خودداری شود.
علائم هشدار:
- تنفس کند یا سطح هوشیاری کاهش یابد (خواب‌آلودگی شدید)؛
- تشنج مکرر یا تکرار استفراغ همراه با عدم توان نگه داشتن مایعات؛
- استفراغ خونی، رنگ مایل به سیاه یا خون‌دماغ مکرر.
تخصص پیشنهادی: اورژانس

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص