کبودی پس از برداشتن پلاتین از ران

سلام چهار روز پیش دخترم عمل جراحی داشته برای برداشتن پلاتین از ران چپ الان کبودی زیر پوستی دارد هنوز کمپرسور تخلیه خونه داخل پاس است آیا مشکلی نیست ؟؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این کبودی یک خون‌مردگی زیرجلدی (هماتوم) یا کبودی طبیعی بعد از برداشتن پلاتین است؛ در بیشتر موارد خطرناک نیست و به‌تدریج جذب می‌شود.
نگران نباشید ولی مراقبت و پیگیری لازم است.
راهکار‌های عملی:
- در حال استراحت پا را بالا نگه دارید و از فعالیت شدید و حمل بار سنگین خودداری کنید.
- اکنون (روز چهارم) از کمپرس گرم ملایم ۱۵۲۰ دقیقه دو بار در روز استفاده کنید؛ اگر ورم تازه یا قرمزی زیاد است ابتدا کمپرس سرد کوتاه بزنید.
- پانسمان یا هر وسیله تخلیه (درن) را طبق دستور جراح تمیز و خشک نگه دارید و در صورت ترشح، گزارش کنید.
- برای درد از استامینوفن استفاده کنید و از آسپرین یا ایبوپروفن بدون نظر پزشک بپرهیزید.
علائم هشدار:
- افزایش ناگهانی درد یا بزرگ‌تر شدن سریع کبودی/تورم
- تب بالای ۳۸ درجه یا ترشح چرکی/بوی بد از محل عمل
- خونریزی فعال، بی‌حسی یا ضعف در حرکت پا
تخصص پیشنهادی: جراح ارتوپد

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.