یک روز پیش از پوماد زیلاپی برای برای آلت تناسلی استفاده کردم و وارد سوراخ آلت تناسلی شد. از دیروز تا به الان هرکاری می کنم بلتد نمیشه ممکن هست از پوماد باشه ؟
9 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام بله ممکنه اسپاسم عضلات رو در پی داشته. پیگیری کنید
احتمالاً تماس پماد با مجرای ادراری باعث تحریک و ورم موضعی یا اسپاسم مجرا شده است و در بیشتر موارد این حالت گذرا و قابل برگشت است؛ نگران نباشید اما احتیاطلازم است. راهکارهای عملی: - ناحیه بیرونی را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید و از فروبردن چیزی در مجرا خودداری کنید. - در دوش آب گرم تلاش کنید ادرار کنید یا روی حوله گرم بنشینید تا اسپاسم کاهش یابد. - مایعات کافی بنوشید تا دفع ادرار تسهیل شود؛ از مصرف مجدد پماد یا داروهای موضعی داخل سوراخ خودداری کنید. - در صورت درد زیاد میتوانید از مسکن ساده مثل استامینوفن استفاده کنید. علائم هشدار: - ناتوانی کامل در دفع ادرار (احتباس ادراری) - تب یا لرز همراه با درد پهلو یا شدت درد - خونریزی شدید یا افزایش قابل توجه ورم و قرمزی تخصص پیشنهادی: اورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.
تن و روان از هم جدا نیستند
رایگان · بدون ثبتنام
خواب، گوارش، سردرد و حتی شدتِ درد از حالِ روانیمان اثر میگیرند — شناختن خود، بخشی از مراقبت از بدن است.