سلام وقت بخیر من حدودا ۴ ماه از آزلائیک اسید برایت مکس استفاده کردم و حدودا توی این چند ماه از شروعش جوشای التهابی بزرگ میزد گونه هام و چون همزمان با شروع قرص سیپروترون کامپاند بود فکر میکردم دلیلش قرصه حالا ک قرص رو بعد ۴ ماه قطع کردم بازم جوش میزدم و فهمیدم به خاطر مصرف این محصول شاید باشه دلیل جوش های التهابی فقط روی لپام کدوم هست من از نگرانی دارم دیوونه میشم
12 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام وقتتون بخیر ممکنه علت جوشها هم قطع داروها باشه هم ازلاییک اسید. بهتره ازلاییک اسید رو قطع کنید و اگر همچنان جوش داشتید به متخصص پوستمراجعه کنید
احتمالاً علت جوشهای التهابی محدود به لپها واکنش تحریکی یا حساسیتی به محصول حاوی آزلائیک اسید است؛ در بیشتر موارد این واکنش موضعی است و با قطع ماده محرک بهبود مییابد. احتمال دوم کمتر بازگشت جوشها پس از قطع قرص هورمونی است. آرام باشید؛ معمولاً تهدیدکننده زندگی نیست. راهکارهای عملی: - مصرف محصول موضعی را قطع کنید و از هیچ محصول جدید روی همان ناحیه استفاده نکنید. - روزی یک تا دو بار با شوینده ملایم غیرصابونی بشویید و با حوله تمیز بهصورت ضربهای خشک کنید. - از مرطوبکننده فاقد عطر و غیرکومدوژنیک استفاده و از کندن یا فشار دادن جوشها خودداری کنید. -کمپرس سرد کوتاهمدت برای کاهش التهاب و کبودی مفید است. علائم هشدار: - گسترش سریع ضایعات یا ایجاد تاول و زخمهای دردناک - تب یا بدحال شدن عمومی همراه با افزایش درد - تورم چشم یا صورت، تنگی نفس یا دشواری بلع تخصص پیشنهادی: پوست (درماتولوژی)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.