تو بیمارستان از پسر ۴روزم آزمایش گرفتن پروژسترون ۸.۲۴ که رنج نرمال در برگه آزمایش تا ۸ بوده. من تو بارداری متفورمین میخوردم. علت بالا بودنش چیه؟ باید کجا ببرم بچه رو نشون بدم؟ چیکار باید بکنم؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام علت چک کردن پروژسترون چی بوده چون بطور روتین چک نمیشه
احتمالاً این افزایش خفیف پروژسترون مرزی و گذراست و در بیشتر موارد مشکل جدی ایجاد نمیکند؛ علل محتمل شامل انتقال هورمونی یا متابولیت از مادر (مثلاً داروها) و یا نوسان یا خطای آزمایش است. آرام باشید اما تأیید لازم است. راهکارهای عملی: 1 همان امروز نتیجه آزمایش و تاریخ نمونهگیری را نگه دارید و به پزشک اطفال نشان دهید. 2 تکرار آزمایش خون طی چند روز در همان آزمایشگاه یا آزمایشگاه معتبر برای تایید سطح. 3 گزارش کامل داروهای مصرفی در بارداری (مثل متفورمین) را به پزشک بدهید تا بررسی شود. 4در صورت نیاز پزشک، بررسیهای تکمیلی هورمونی یا سونوگرافی تعیین خواهد شد. علائم هشدار: 1 کاهش قابل توجه شیرخوردن یا وزنگیری ضعیف 2 خوابآلودگی شدید، بیحالی غیرطبیعی یا بیهوشی 3 تب بالا، استفراغ مکرر یا تنفس مشکلدار تخصص پیشنهادی: غدد اطفال
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.