آیا حاملگی مول بعد از سقط امکان دارد؟

سلام یک ماه پیش در۸هفتگی س ق ط کردم تادیروزخونریزیم تموم نشده بودرفتم دکترسونودادن توسونونوشته بقایا۴سیسی مول هیداتیفرم درbbxقرارداردوتیتربتا۵۰بودوبتاکمترازنیم.دکترگفت۴۸ساعت دیگردوباره سونوواژینال بده دادم.بقایاهمون۴سیسی مونده.ولیچیزی درباره مول نگفت.وبازهم تیتربتاهمون۵۰بود.بازگفت دکتری هفته بعدتکرارکن تیتر رو.میترسم مول باشه شب وروزندارم.ازبس گریه کردم.چیکارکنم امروز خونریزیم قط شده.توروخدابگین
2 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً باقیماندهٔ بافت رحمی پس از سقط باعث یافته‌های سونو و بتای نسبتا پایین شما شده و در بیشتر موارد این وضعیت مول نیست؛ مقدار کوچک (۴ سی‌سی) و سطح پایین بتا تا زمانی که روند نزولی یا صعودی مشخص شود قابل نگرانی جدی نیست.
آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
- استراحت و هیدراتاسیون؛ از پد بهداشتی استفاده کنید و خونریزی را کنترل کنید.
- تا زمان تکمیل بررسی‌ها از نزدیکی جنسی، تامپون و دوش واژینال خودداری کنید.
- طبق برنامه پزشک تکرار سونوواژینال و اندازه‌گیری بتا را انجام دهید و روند را یادداشت کنید.
- برای درد از مسکن‌های معمول طبق توصیهٔ پزشک استفاده کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید: بیش از یک پد در هر ساعت برای دو ساعت متوالی یا لختهٔ حجیم.
- تب بیش از ۳۸ درجه یا ترشح بدبو از واژن.
- ضعف شدید، سرگیجه مداوم یا نزدیک به غش.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.