قطع تکلم بعد از مصرف شربت لیرا: علت و اقدام

پسرم از نوزادی اصلا نمیتونسته حرکت کنه و بشینه زیر نظر دکتر مغز واعصاب بوده و کاردرمانی جسمی که کامل خوب شد، دکتر نظرش این بوده که سه ماه شربت لیرا رو که قبلا با شربت اپی بازام مصرف میکرد به تنهایی مصرف کنه و بعد یه نوار مغز نهایی گرفته بشه ولی بعد سه ماه دکتر گفت بخاطر مصرف شربت لیرا تشنج داشته و تکلم بچه و توجه و شناختش کامل از بین رفته و بچه ای که مشکلی نداشت الان کاردرمانی ذهنی میره، نظرتون چی
7 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
این مورد بعید بنظر میرسد نیاز به معاینه و بررسی هست به پزشک مراجعه کنین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً قطع تکلم و کاهش توجه پس از سه ماه مصرف شربت لیرا ناشی از تشنج پنهان یا اثر جانبی دارویی است.
در بیشتر موارد این تغییرات با ارزیابی و تنظیم درمان قابل بررسی و تا حدی قابل بهبود‌اند؛ نگران نشوید اما سریع‌تر پیگیری لازم است.
راهکارهای عملی:
- داروها را خودسرانه قطع یا تغییر ندهید و فعلاً دوز را رعایت کنید.
- همین حالا با پزشک معالج تماس بگیرید و نوار مغز برای کودک درخواست کنید.
- رفتارها و هر حمله را با ویدئو ثبت و زمان‌ها را یادداشت کنید.
- هنگام تشنج، کودک را در مکان امن قرار دهید، دهان را باز نکنید، تنفس را بررسی و مدت تشنج را ثبت کنید.
علائم هشدار:
- تشنج مداوم یا طولانی‌تر از پنج دقیقه.
- توقف یا دشواری تنفس، کبودی لب‌ها یا کاهش شدید هوشیاری.
- تشدید سریع ضعف شناختی یا تب بسیار بالا.
تخصص پیشنهادی: نورولوژی کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص