میشه بگین آیا امکانش که به کسی واقعا آسیب بزنی وفکر کنی فکر بوده فقط؟

آیا میشود فکر کسی روبکنی اونو واقعا ببینی بعد فکر کنی که اون وجود نداره ولی واقعا وجود داشته باشه وبهش آسیب بزنی بعد فکر کنی فکر هست ایا مریضی من دارو هم میخورم
12 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام و وقت بخیر
دوست عزیز.
منظور شما توهم و هذیان است ؟ توضیحات شما کمی مبهم است.
برای ارزیابی بیشتر با یک روانشناس صحبت بفرمایید
0
با سلام.
نیاز به ارزیابی و بررسی داشته می‌تواند اختلال سایکوتیک و مسخ شخصیت باشد توصیه می‌شود اورژانسی به روان پزشک مراجعه نمایید احتمال اسیب زدن داشته
0
سلام
نیاز به بررسی دقیقتر هست.
چیزی که اتفاق بیفته توسط همه گزارش می‌شه نه فقط خودتون!
0
وقت شما بخیر عزیزم.
بهتره برای بررسی بیشتر و بهتر با روانشناس مشاوره داشته باشی.
توضیحات شما بسیار مختصره
0
با درود
اگر شما دچار و سواس فکری هستید، این سؤال («نکند واقعا کاری کرده باشم و فکر کنم فقط فکر بوده؟») یکی از تردید‌های شایع در و سواس است.
در حالت عادی، آسیب زدن واقعی به یک فرد اتفاقی است که شواهد و خاطره مشخصی از آن وجود دارد و معمولا با یک فکر یا تصویر ذهنی اشتباه گرفته نمی‌شود.
آنچه شما توصیف می‌کنید بیشتر شبیه شک و سواسی و نیاز به اطمینانخواهی است تا نشانه اینکه واقعا به کسی آسیب زدهاید.
هرچه بیشتر این موضوع را در ذهنتان تحلیل و بررسی کنید، و سواس معمولا قویتر می‌شود.
از آنجا که این افکار باعث رنج و سردرگمی قابل توجه شما شدهاند، ادامه درمان با روانپزشک و مراجعه به روانشناس برای درمان تخصصی و سواس بسیار مهم است.
این علائم را جدی بگیرید و درمان را به تعویق نیندازید، چون هرچه زودتر روی چرخه تردید و اطمینانخواهی کار شود، احتمال بهبود بیشتر خواهد بود.
0
دوست من، در شرایط خاص و پیچیده ای هستی، به این چند مورد دقت کن:
اول: آنچه توصیف میکنی میتونه ترکیبی از چند چیز باشد:
1 افکار و سواسی همراه با شک (وسواس فکری-عملی)
2 افکار پارانوئید یا شک‌های روانپریشانه (در حد خفیف)
دوم: چطور بفهمیم واقعیت چیه؟
یه قانون ساده:
· اگر اون شخص واقعا وجود داره و دیگران هم تایید می کنن پس فکر نبوده، او واقعی هست.
· اگر فقط در ذهنت اون رو میبینی و هیچ مدرکی از حضور او در جهان خارج نیست، پس یک توهم یا فکر خیلی قوی هست، نه یک انسان واقعی.
اما در مورد «آسیب زدن»: اگر هیچ زخمی، هیچ گواهی، هیچ شکایتی، هیچ اثری از آسیب وجود ندارد، به احتمال قریب به یقین آسیبی نزدی.
تو گفتی دارو میخوری.
خیلی خوبه.
ولی اگر این افکار و شکها جدید هستند یا شدید شدند، باید به روانپزشکت بگی.
هرگز بدون هماهنگی با دکتر، دارو را قطع یا تغییر نده.
· تا زمانی که با روانپزشک صحبت نکردی، یه قانون بگذار: «تا زمانی که مدرک قطعی ندارم، هیچ فکری رو به عنوان حقیقت قبول نمی‌کنم.»
0
سلام
دختر خوبم آروم باشید، تفاوت هست بین افکار و واقعیت، هر فکری هم توهم محسوب نمی‌شه، به نظر اضطراب زیادی رو داری تحمل میکنی حتما و در اسرع وقت همراه یکی از والدینتون به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید تا ارزیابی دقیق صورت بگیره و درمان اصولی انجام بشه
0
اگر فقط خیاله که باید تحت درمان باشید توضیحات مبهمه مراجعه به روانشناس توصیه می‌شه.
0
احتمالا این تجربه مربوط به توهم یا اختلال در تشخیص واقعیت (مثلا هذیان یا دیسوسیاسیون) است و در بیشتر موارد قابل ارزیابی و درمان می‌باشد
0
سلام.
معمولا در افراد مبتلا به افکار و سواسی چنین مواردی وجود داره.
نگران نباشید با مراجعه به روانشناس یا روانپزشک برطرف می‌شه
0
با سلام و احترام
شرح حال مبهم است اما توهم و هذیان بنظر می‌رسد.
توضیحات را کامل ارسال کنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این تجربه مربوط به توهم یا اختلال در تشخیص واقعیت (مثلاً هذیان یا دیسوسیاسیون) است و در بیشتر موارد قابل ارزیابی و درمان می‌باشد.
نگران باشید اما آرام بمانید و موضوع را جدی بگیرید.
راهکار‌های عملی:
- هم‌اکنون از افراد و موقعیت‌های پرخطر فاصله بگیرید و در دسترس بودن اشیای تیز یا سلاح را حذف کنید.
- فوراً پزشک معالج یا اورژانس روانپزشکی را مطلع کنید یا به مرکز درمانی مراجعه کنید.
- دارو‌ها را طبق نسخه ادامه دهید و قطع ناگهانی نداشته باشید؛ هر تغییر در علائم یا دارو را ثبت کنید.
- یک فرد قابل اعتماد را در جریان قرار دهید تا همراه و مراقب شما باشد تا زمان ارزیابی.
علائم هشدار:
- برنامه یا اقدام به آسیب رساندن به دیگران یا خود
- شنیدن صدا‌هایی که دستور به آسیب می‌دهند یا هذیان‌های قوی
- از دست دادن کامل ارتباط با واقعیت، گیجی شدید یا رفتار بسیار خطرناک
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.