مشکل درماتوفیبروم دارم روی پام در اومده دکتر پوست رفتم گفت اگه لیزر کنی بدتر میشه راهی هست که جاش بدتر نشه و بشه برش داشت ؟
16 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
درود اگر قطعا تشخیص درماتوفیبروم هست الزامی به برداشت ضایعه نیست مگر از جهت زیبایی، بهتره ضایعه با برش ظریف جراحی و برداشته شود و نمونه به پاتولوژی ارسال شود
احتمالاً ضایعه شما درماتوفیبرومخوشخیم است که معمولاً مشکل تهدیدکننده زندگی ایجاد نمیکند. در بیشتر موارد لیزرهای سطحی میتوانند باعث تغییر رنگ، اسکار یا بازگشت ناقص ضایعه شوند؛ لازم نیست نگران بدخیمی باشید اما انتخاب روش برداشتن تأثیر روی نتیجه ظاهری دارد. راهکارهای عملی: - از کندن، فشار یا خراش دادن ضایعه خودداری کنید. - برای حذف با حداقل ریسک بازگشت، برداشت عمقی (برداشتن جراحی کامل یا پانچ) توسط متخصص پوست را بررسی کنید. - اگر لیزر مطرح است، تنها نزد پزشک باتجربه و پس از آگاهی از ریسک تغییر رنگ و اسکار اقدام کنید. - قبل از هر اقدام، عکس و اندازه ضایعه را ثبت کنید تا تغییرات قابلپیگیری باشد. علائم هشدار: - رشد سریع یا افزایش درد - خونریزی مکرر یا زخمی که خوب نمیشود - تغییر ناگهانی رنگ یا شکل تخصص پیشنهادی: پوست (درماتولوژی)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.