آیا نورتیسترون باعث لکه‌بینی می‌شود؟

وقت پریودم هست،میترسم بخورم لکه بینی داشته باشم ،میشه از عوارضش لکه بینی باشه؟
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً نورتیسترون می‌تواند قاعدگی را به تأخیر بیندازد و در بیشتر موارد مانع خونریزی کامل می‌شود؛ اما اگر دارو خیلی نزدیک به زمان شروع پریود آغاز شود یا بدن نسبت به هورمون‌ها حساس باشد، احتمال لکه‌بینی یا خونریزی نامنظم وجود دارد.
معمولاً این لکه‌بینی گذرا و غیرخطرناک است.
راهکار‌های عملی:
1 دارو را اگر استفاده می‌کنید حداقل 4872 ساعت قبل از شروع انتظار قاعدگی شروع کنید.
2 دارو را منظم و مطابق دستور (یا برچسب) ادامه دهید و مصرف را ناگهانی قطع نکنید.
3 در صورت لکه‌بینی خفیف به ادامه دارو برای مدت سفر ادامه دهید و پد بهداشتی همراه داشته باشید.
4 برای کمتر شدن تهوع دارو را با غذا مصرف کنید و در صورت فراموشی دوز، طبق راهنمای داروخانه عمل کنید.
علائم هشدار:
1 خونریزی بسیار شدید یا گذر از حد معمول قاعدگی که مدیریت با پد ممکن نیست.
2 درد شکمی یا لگنی شدید، تب یا علائم عفونت.
3 ورم یا درد ناگهانی ساق پا، تنگی نفس یا درد قفسه سینه (نشانه‌های احتمال لخته).
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.