سلام من پزشک بخاطر اضطرابم بوسپرون ۵ میلی تجویز کردن گفتن شبی یک عدد و گفتن بعد از سه روز شبی دو عدد مصرف کنید الان چند روز ه پنج میخورم احساس سرگیجه دارم آیا این ادامه داره یا موقت هست؟ اگر بخوام سرگیجه نداشته باشم باید چکار کنم؟
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام و ادب بوسپیرون کمی افت فشار میدهد بهتر است بعد غذا میل شود همراه دارو یه خوراکی شیرین میل کنید یا اگر فشار خون دائم پایین دارید یه کوچولو نمک میل کنید
احتمالاً سرگیجهای که تجربه میکنید عارضه جانبی بوسپرون است و در بیشتر موارد طی روزها تا چند هفته کاهش مییابد؛ نگران نباشید اما احتیاطلازم است. راهکارهای عملی: - هنگام بلند شدن از حالت خوابیده یا نشسته آهسته عمل کنید تا سرگیجه ناشی از افت فشار کمتر شود. - از الکل و آرامبخشها اجتناب کنید و داروهای دیگر را با پزشک یا داروساز بررسی کنید. - مایعات کافی بنوشید و رژیم غذایی منظم داشته باشید؛ در صورت احساس ضعف فشار خون را اندازه بگیرید. - تا زمان کاهش سرگیجه از رانندگی و کار با دستگاههای خطرناکخودداری کنید. - اگر سرگیجه آزاردهنده است، قبل از قطع دارو با پزشک درباره کاهش دوز یا جایگزین صحبت کنید. علائم هشدار: - غش یا سقوط ناگهانی - تنگی نفس یا تپش قلب خیلی سریع/نامنظم - بروز ضعف یکطرفه، تاری دید یا گفتار نامفهوم تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.