لکه‌بینی در هفته‌های دوم بارداری چه‌معنی دارد؟

سلام وقتتون بخیر ببخشید در حاملگی دوهفتگی لکه بینی عادی است یانه؟ ولی سونوگرافی جنین هنوز معلوم نیست
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
لکهبینی در اوایل بارداری می‌تواند گاهی بهعلت لانهگزینی باشد، اما همیشه طبیعی محسوب نمی‌شود و باید از نظر تهدید به سقط یا بارداری خارجرحمی بررسی شود، مخصوصا اگر درد زیر شکم، خونریزی زیاد، سرگیجه یا درد شانه دارید.
در این سن بارداری معمولا سونوگرافی ممکن است هنوز چیزی نشان ندهد و پیگیری با آزمایش بتا hCG تکراری و ویزیت زنان مهم است.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.
0
وقت به خیر عزیزم ما سن بارداری به عدد دو هفته نداریم بایستی بتا تیتراژ چک کنین که اگر عددش در رنج مناسبی بود سونوکرافی واژینال براتون انجام شه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً لکه‌بینی در هفتهٔ دوم بارداری در بیشتر موارد مربوط به لانه‌گزینی یا تغییرات هورمونی است و همیشه نشانه از دست دادن بارداری نیست.
چون سونوگرافی هنوز جنین را نشان نداده، ممکن است خیلی زود باشد؛ اضطراب را کاهش دهید و پیگیری‌های لازم انجام شود.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و پرهیز از فعالیت بدنی سنگین و بلند کردن وزنه.
- خودداری از رابطه جنسی تا بررسی بیشتر و جلوگیری از تحریک سرویکس.
- رنگ، مقدار و وجود لخته یا درد همراه را با پد بهداشتی یادداشت کنید.
- برای تکرار آزمایش تیتر هورمونی (بتا) و سونوگرافی در زمان مناسب با مرکز درمانی هماهنگ کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید (خیس شدن پد هر یک ساعت یا لخته‌های بزرگ).
- درد شکمی یا گرفتگی شدید و مداوم.
- سرگیجه شدید، غش یا تب بالای 38 درجه.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.