علت خواب‌آلودگی مداوم با داروهای روان‌پزشکی

سلام ببخشید من ۱۸ سالمه و انواع چکاب ها از جمله چکاب قلبی مثل اکو و نوار و هولتر و انواع ازمایش های خون رو انجام دادم و همش نرمال بود از جمله تیرویید کم خونی و. انواع ویتامین ها ولی متاسفانه مدام احساس خواب الودگی میکنم البته به خاطر استرس شدید و حملات پانیک تحت نظر روانپزشک قرص اس سیتالوپرام و تری فلوپرازین و گاهی الپرازولام مصرف میکنم ممنون میشم راهنمایی کنین؟؟؟
9 آبان 1405

پاسخ پزشکان

1
درود،
به علت داروهای روانپزشکی است بهتر است دوز داروها توسط روانپزشک تنظیم شود.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی خواب‌آلودگی شما عارضه جانبی داروهای روان‌پزشکی است و در بیشتر موارد خستگی ناشی از اضطراب و کیفیت نامناسب خواب نیز نقش دارد.
جای نگرانی شدید نیست اما نیاز به بررسی و تنظیم درمان دارد.
راهکارهای عملی:
1 زمان مصرف داروها را طبق دستور پزشک هماهنگ کنید و هیچ‌گاه خودسرانه قطع نکنید.
2 بهبود بهداشت خواب: ثابت نگه‌داشتن ساعت خواب و بیداری، کاهش نور آبی قبل از خواب، و پرهیز از کافئین شب‌ها.
3 فعالیت بدنی ملایم روزانه و هوای تازه صبحگاهی به افزایش هوشیاری کمک می‌کند.
4 یادداشت روزانه خواب و حالات روزانه برای نشان‌دادن به پزشک تهیه کنید.
علائم هشدار:
1 خواب‌آلودگی همراه با سفتی یا ضعف شدید، افت هوشیاری یا غش.
2 تپش قلب شدید، تنگی نفس یا سرگیجه پایدار.
3 افکار خودآسیب‌رسان یا تغییرات رفتار ناگهانی؛ نیاز به مراجعه فوری.
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص