سلام نوزاد ۶ ماهه دارم که دو ماهگی انگار خلط تو گلوش بود درست نمیتونس نفس بکشه شیر میخورد به سرفه میافتاد چند روز بعد خوب شد ولی از اون روز هر روز صبح که از خواب بیدار بشه ی چند تا سرفه میکنه بعد دیگه خوبه الان دوباره همون جور شد انگار که سرماخورده بوده حالا خوب شده فقط خلط پشت گلوشه دلیلش چیه؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام در کودکان ریفلاکس شایعترین علت هست. باید توسط متخصص اطفالمعاینه بشن
احتمالاً علت خلط صبحگاهی در نوزاد شما در بیشتر موارد مربوط به ترشحات پسحلقی ناشی از ترشحات بینی یا رفلاکس معده به گلو است. اغلب خفیف است و فوریت تهدیدکننده ندارد اما نیاز به پیگیری و تدابیر ساده دارد. راهکارهای عملی: -قبل از خواب و صبح چند قطره سرم فیزیولوژی در هر سوراخ بینی بریزید و با مکش ملایم ساکشن بینی ترشحات را خارج کنید. - بعد از شیر دادن نوزاد را به میزان ۲۰ دقیقه در حالت نیمه قائم نگه دارید و حجم شیر را کمتر و دفعات را بیشتر کنید. - اتاق را بدون دود نگه دارید و از بخور سرد یا مرطوبکننده برای نرم کردن راههای هوایی استفاده کنید. علائم هشدار: - تنفس سریع یا کشیدن عضلات بیندندهای/خسخس محسوس هنگام نفسکشیدن. - تب بالا یا ناتوانی در شیرخوردن و کاهش وزن قابل توجه. - کبودی یا آبی شدن لبها، خوابآلودگی غیرطبیعی یا افت سطح هوشیاری. تخصص پیشنهادی: کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.