سلام. من پلیپ بینی دارم و الرژی . وقتی که به دوران عادت ماهیانه نزدیک میشم ( مثلا ۳ روز قبلش) به شدت پلیپ بینی بزرگ میشه و کل حفره بیرونی بینی رو میگیره و بینی کیپ میشه و همچنین دندون درد میگیرم حتی اگر مشکل دندون نداشته باشم تا روز سوم پریودی تقریبا . ایا واقعا بهم ربط داره؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر سیکل ماهانه ممکن است به علت تغیرات هورمونی استانه تحمل گیرندههای درد را تغییر دهد
وقت به خیر عزیزم ببین تغییرات هورمونی سیکل قاعدگی روی مخاط بینی اثر میگذارند و باعث احتقانو گرفتگی میتونن بشن ولی رو پولیپ بینی و سایز اون اثری ندارن در واقع تشدید گرفتکی بینیتون در زمان پریود به خاطر تغییر سایز پولیپ نیست به خاطر تغییر و یژکیهای مخاط اطراف اون به دلیل تغییرات هورمونیه. برای درمان پولیپ بینی به متهصص گوشو حلقو بینی مراجعه کنین
احتمالاً تغییرات هورمونی قبل عادت ماهیانه باعث تورم مخاط بینی و تشدید پولیپ و نیز درد دندانی ارجاعی میشود. در بیشتر موارد این حالت موقتی و با شروع قاعدگی کاهش مییابد و نگرانکننده نیست. راهکارهای عملی: - شستوشوی بینی با سرم نمکی روزی ۱–۳ بار از چند روز قبل تا انتهای دوره. - استفاده از اسپری کورتیکواستروییدی بینی طبق نسخه یا توصیه پزشک، میتواند از ورم پولیپ بکاهد. - اگر درد دندان دارید، مسکن ضدالتهاب غیرنسخه (مثل ایبوپروفن) با رعایت دوز یا مشورت داروساز کمککننده است. - خوابیدن با سر بالاتر و استنشاق بخار ملایم یا استفاده از مرطوبکننده هوا برای کاهش احتقان. علائم هشدار: - تب همراه با ترشح چرکی یا خونریزی زیاد از بینی. - تورم قابلتوجه صورت یا افزایش درد دندان که پایدار است. - تنگی نفس یا عدم توانایی در تنفس از راه بینی. تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.