زیر بقلم یکم برامده شده و خب تب واینا ندارم بزرگ هم نشده فقط همون اوایل یکم کوچیک شد وبعد ثابت مونده فقط بعضی روزا درد خفیف دارم و خب زیر دستمم تکون میخوره ونرمه فقط هنوز از بین نرفته اندازه نخد هست خواستم ببینم مشکلی هست؟ اخه از بعد سرما خوردگی اینجور شدم و خب اول خیلی ترسیدم قبل پریودم درد نداره زیاد بعد پریودم گاهی روزا درد خفیف دارم و خب مثلا زیر اون یکی بقلمم گاهی درد میاد و همینطور سینهام
4 اسفند 1404 آخرین بروزرسانی: 11 اسفند 1404
پاسخ پزشکان
0
به نظر میرسه غده زیر بقل شما بعد از سرماخوردگی کمی متورم شده، معمولا جای نگرانی نیست، ولی چون درد گاهی هست و غده ثابت شده، برای اطمینان بهتره به پزشک مراجعه کنید.
سلام شبتون بخر احتمالا این برآمدگی زیر بغل شما یک غده لنفاوی متورم واکنشی به عفونت (مثل سرماخوردگی) است و در بیشتر موارد خوشخیم و پایدار تا چند هفته یا ماه میماند. آرام باشید؛ نرم، متحرک و اندازه نخودی بدون تب یا رشد سریع معمولا نگرانکننده نیستند. تشخیص قطعی نیاز به معاینه دارد.
احتمالاً این برآمدگی زیر بغل شما یک غده لنفاوی متورم واکنشی به عفونت (مثل سرماخوردگی) است و در بیشتر موارد خوشخیم و پایدار تا چند هفته یا ماه میماند. آرام باشید؛ نرم، متحرک و اندازه نخودی بدون تب یا رشد سریع معمولاً نگرانکننده نیستند. تشخیص قطعی نیاز به معاینه دارد. راهکارهای عملی: - روزانه اندازه و حس درد را یادداشت و با عکس مقایسه کن. -کمپرس گرم۱۰–۱۵ دقیقه چند بار در روز برای کاهش درد و التهاب استفاده کن. - از فشردن یا ماساژ مکرر خودداری کن و لباس تنگ نپوش. - برای درد خفیف از مسکن بدون نسخه مثل پاراستامول یا ایبوپروفن طبق دستور مصرف استفاده کن. علائم هشدار: - افزایش سریع اندازه یا بزرگتر شدن بیش از حدود ۲–۳ سانتیمتر. - برجستگی سفت و ثابت به بافت اطراف، قرمزی پوست یا ترشح از محل. - تب بالا، تعریق شبانه یا کاهش وزن غیرقابل توضیح. تخصص پیشنهادی: متخصص جراحی پستان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.