درد زیرشکم پس از سقط: علت شایع و چه کنید

سلام من الان۱۳روزه سقط داشتم و کلا لکه بینی خونریزی هم تمام شده اما هنوز دردزیرشکم دارم علتش چیه؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
پیگیری پزشکی برای سونوگرافی یا معاینه در صورت تداوم بیش از دو هفته یا افزایش شدت درد.
0
سلام
بایدحتما معاینه شوید و سونوگرافی هم از نظر بقایای بارداری انجام بدید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد زیرشکم شما مربوط به انقباضات طبیعی رحم در حال بازگشت یا ـ در موارد کم‌تر ـ باقیماندهٔ جزئی بافت رحم است؛ در بیشتر موارد این درد خفیف تا متوسط است و با زمان کاهش می‌یابد، آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
- استراحت کافی و پرهیز از فعالیت بدنی سنگین در چند روز آینده.
- کمپرس گرم روی ناحیهٔ زیرشکم 1520 دقیقه چند بار در روز.
- مصرف مسکن‌های بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوبروفن با دوز مجاز مگر منع دارویی.
- پیگیری پزشکی برای سونوگرافی یا معاینه در صورت تداوم بیش از دو هفته یا افزایش شدت درد.
علائم هشدار:
- تب بالای 38 درجه یا لرز مداوم.
- خونریزی شدید (تعویض نوار هر یک ساعت یا وجود لختهٔ بزرگ).
- ترشحات بدبو یا درد بسیار شدید ناگهانی، سرگیجه یا ضعف.
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.