احتمالاً درد زیرشکم شما مربوط به انقباضات طبیعی رحم در حال بازگشت یا ـ در موارد کمتر ـ باقیماندهٔ جزئی بافت رحم است؛ در بیشتر موارد این درد خفیف تا متوسط است و با زمان کاهش مییابد، آرام باشید. راهکارهای عملی: -استراحت کافی و پرهیز از فعالیت بدنی سنگین در چند روز آینده. -کمپرس گرم روی ناحیهٔ زیرشکم 15–20 دقیقه چند بار در روز. - مصرف مسکنهای بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوبروفن با دوز مجاز مگر منع دارویی. - پیگیری پزشکی برای سونوگرافی یا معاینهدر صورت تداوم بیش از دو هفته یا افزایش شدت درد. علائم هشدار: - تب بالای 38 درجه یا لرز مداوم. -خونریزی شدید (تعویض نوار هر یک ساعت یا وجود لختهٔ بزرگ). - ترشحات بدبو یا درد بسیار شدید ناگهانی، سرگیجه یا ضعف. تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.