پریود بعد از مصرف قرص دزوسپتیو — چند روز یک‌بار؟

من ۱۵ سالمه و تنبلی تخمدان دارم دکتر برام یک بسته ۲۱ قرص دزوسپتیو نوش و از روز پنجم شروع به خوردن کردم و پریودم قطع شد قرص که تموم شد ۴ روز بعدش پریودم شروع شد الان هر چند روز درماه پریود میشم ؟
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی شما مربوط به اثر قطع هورمونی قرص ۲۱تایی است؛ در بیشتر موارد هنگام مصرف خونریزی قطع و چند روز بعد از اتمام بسته خونریزی برگشتی رخ می‌دهد و با مصرف منظم اغلب چرخه به حدود ۲۸ روز نزدیک می‌شود.
وجود تنبلی تخمدان می‌تواند کمی بی‌نظمی باقی بگذارد اما این الگو شایع است.
راهکار‌های عملی:
- مصرف دقیق روزانه قرص‌ها را طبق دستور ادامه دهید و از یادآور استفاده کنید.
- تاریخ شروع و طول هر خونریزی را ثبت کنید تا الگوی قاعدگی معلوم شود.
- اگر قرص جا افتاد، بروشور دارو را مطالعه کرده یا به دستور پزشک عمل کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید یا لخته‌های بزرگ همراه سبکی سر و ضعف شدید.
- درد یا ورم ناگهانی یک پا، تنگی نفس یا درد قفسه سینه (علامت لخته).
- غش یا افت فشار خون ناگهانی.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.