ادامه شیرخشک شماره ۱ تا یک سال؛ آیا امن است؟

با عرض سلام خدمت دکترای عزیز ی سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید من پسرم ۶ ماهشه شیرخشک بهش میدم همه نوع شیرخشک امتحان کردم فقط سوپرامیل ۱ بهش،می سازه الان ۶ ماهش شده نزدیک ۳ قوطی شیرخشک سوپرامیل ۲ دادم هم بی قراری میکنه هم یکم مدفوعش سفت شده الان که ۶ ماهشه می تونم از شماره ۱ سوپرامیل بهش بدم یعنی اونو ادامه بدم؟؟؟؟تا یک سالگیش ؟؟؟
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ناراحتی گوارشی پسر شما به‌خاطر تغییر فرمول (ترکیب یا پروتئین بیشتر در شماره
۲ یا عدم‌تحمل نسبت به آن است.
در بیشتر موارد ادامه شیرخشک شماره ۱ تا یک‌سال مشکلی ایجاد نمی‌کند و جای نگرانی نیست.
راهکار‌های عملی:
- اگر بچه با شماره ۱ بهتر است، می‌توانید مصرف شماره ۱ را تا ۱۲ ماه ادامه دهید و بر رشد و ادرار و دفع او نظارت کنید.
- برای انتقال، اگر می‌خواهید امتحان کنید، به‌صورت مخلوط آرام (مثلاً ۷۰% شماره ۱ + ۳۰% شماره
۲ شروع کنید و چند روز صبر کنید.
- مقدار مایعات و فیبر غذایی (غذا‌های نیمه‌جامد مناسب سن پس از ۶ ماه) را افزایش دهید تا یبوست کمتر شود.
- برچسب ترکیبات را بررسی کنید (پروتئین، لاکتوز، آهن) و هر تغییری را ثبت کنید.
علائم هشدار:
- تب بالا یا بی‌حالی شدید و کاهش تعداد ادرار
- استفراغ مکرر یا علامت و اضح کم‌آبی
- خون در مدفوع یا کاهش وزن قابل توجه
تخصص پیشنهادی: پزشک کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.