اشتباه زدن آمپول سیتیکولین دو روز پشت هم

سلام دکتر برای مادرم آمپول سیتی کولین نوشته یک روز درمیان یک عدد ولی اشتباهی دو روز پشت هم زده دوز بعد رو کی بزنه؟؟
9 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً یک نوبت اضافه سیتیکولین در بیشتر افراد عارضه شدید ایجاد نمی‌کند و جای نگرانی زیاد نیست؛ البته ممکن است باعث عوارض خفیف مانند سردرد یا تهوع شود.
راهکارهای عملی:
- اگر الان علائمی مثل تهوع، سرگیجه یا تپش قلب دارید، در حالت استراحت بمانید و مایعات بنوشید.
- احتمالاً برای برگشت به برنامه «یک روز در میان»، یکی از نوبت‌ها را کنار گذاشته و از نوبت بعدی طبق دستور ادامه دهید.
- برچسب و تاریخ تزریق را نگه دارید و ثبت کنید چه زمانی اشتباه رخ داده است.
- هرچه زودتر با پزشک تجویزکننده یا داروساز تماس بگیرید تا دستور دقیق و مناسب برای مادرتان تایید شود.
علائم هشدار:
- تنگی نفس یا ورم صورت/گلو (نشانهٔ واکنش آلرژیک)
- تپش قلب بسیار شدید یا سرگیجهٔ غیربه‌حالت معمول
- سردرد بسیار شدید، تشنج یا کاهش هوشیاری
تخصص پیشنهادی: نورولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص