دفع لخته‌های بزرگ در پریودی پس از شروع دارو

من تنبلی تخمدان دارموحدود۳یا۴ماهه که درمان روشروع کردم اوایل قرص ضدبارداری والان سیبل مصرف میکنم ماه اول بعدازضدبارداری یعنی پریوداولم بشدت خونریزی شدیدداشتم ولخته های بزرگتراز۱۰سانتی وخونریزی۱۰روزه که اون مدت خیلی حالم بدشدضعفوبیحالی شدیدسرگیجه سردردافت فشاروتاهمین الان ادامه داره والانکه پریودم هم لخته های شدیددفع میکنم وموقعی که زیادبشینم یاراه برم زیرشکمم دردمیکنه وتیرمیکشه وواقعاخیلیییی شدیده
9 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
حتما باید بررسی شوید و سونوگرافی و بررسی هورمونی انجام شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خونریزی شدید و دفع لخته‌های بزرگ مربوط به نوسان هورمونی پس از تغییر قرص ضدبارداری در زمینه سندرم تخمدان پلی‌کیستیک است؛ در بیشتر موارد این مسئله با تنظیم هورمونی رفع می‌شود و لازم نیست نگران باشید.
راهکارهای عملی:
- به پهلو دراز بکشید و حوله گرم روی زیرشکم قرار دهید تا اسپاسم و درد کاهش یابد.
- مایعات و نمک کافی بخورید و استراحت کنید؛ افزایش تهوع و ضعف را کاهش می‌دهد.
- مسکن‌های معمولی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور مصرف کنید تا درد و خونریزی کمتر شود.
- پد یا نوار بهداشتی را مرتب تعویض کنید و مقدار خون‌آلودگی را یادداشت کنید (تعداد تعویض در ساعت).
علائم هشدار:
- تعویض پد بیش از یک بار در هر ساعت یا خونریزی بسیار شدید
- غش، سرگیجه شدید یا افت فشار خون و تپش قلب زیاد
- تب، ترشحات بدبو یا درد شکمی بسیار شدید و پیشرونده
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص