سلام دخترمن ۲۲ ماهشه عفونت ادراری گرفته بود دکتربراش سفیکسیم ۱۰۰ نوشت یک هفته دادم خورد اما مجددازمایش گرفتن وبازهم عفونت داره سونوگرافی نوشتن وگفت ببرین دکترکلیه میخام بدونم بادارو درمان میشه یاخطرداره
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. عفونت ادراری در کودکان معمولا با آنتیبیوتیک درمان میشود، اما وقتی بعد از یک دوره دارو هنوز در آزمایش باقی میماند لازم است دقیقتر بررسی شود. به همین دلیلسونوگرافی و ویزیتمتخصص کلیه کودکان درخواست میشود تا اگر مشکلی مثل برگشت ادرار یا مشکل ساختاری وجود دارد مشخص شود؛ در بسیاری از موارد با تنظیم درمان دارویی برطرف میشود. اگر تب، بیحالی، استفراغ یا سوزش و بدبویی ادرار داشت، حتما زودتر مراجعه کنید. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً دچار عفونت ادراری باکتریایی شده است و در برخی کودکان این عفونت ممکن است تکرار شود؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد با آنتیبیوتیک مناسب و بررسی ساختار کلیه قابل درمان است و نیاز به پیگیری دارد. راهکارهای عملی: - دوره آنتیبیوتیک را کامل کنید و نسخه فعلی را به پزشک نشان دهید. -کشت ادرار تکراری انجام شود تا آنتیبیوتیک مناسب انتخاب گردد. -سونوگرافی کلیه را طبق دستور انجام دهید و نتیجه را برای متخصص ببرید. -مصرف مایعات کافی، تعویض مکرر پوشک و شستشوی ناحیه تناسلی با آب و لرم. علائم هشدار: - تب بالا یا بیقراری شدید که به درمان پاسخ نمیدهد. - کاهش قابل توجه حجم ادرار یا ناتوانی در دفع ادرار. - خون در ادرار یا درد شدید پهلو/شکم. تخصص پیشنهادی: نفرولوژی کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.