درد و گزگز انگشت بعد از گچ‌گیری — علت و راهکار

انگشت کوچیکه دستم بر اثر ضربه شکسته دکتر گچ گرفتن بعد از یک هفته خیلی مور مور میشد رفتم به دکترم گفتم گچ رو از هر دو طرف دستم برش زدن بعد اون روز انگشت دستم خیلی درد میگیره گزگز میکنه و همچنان مور مور میشه امکانش هست موقع برش زدن گچ انگشت دوباره آسیب دیده باشه ؟
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر احتمال آسیب روی بخش حسی عصب اولنار است معاینه و تست عصب توصیه می شود
0
سلام.
بیشتر اوقات درد، گزگز و مورمور بعد از گچگیری به علت فشار گچ، ورم، یا تحریک عصب در ناحیه شکستگی است و معمولا برش دادن گچ باعث آسیب مستقیم به انگشت نمی‌شود، مگر خیلی نادر.
اگر انگشتتان سرد شده، رنگش کبود یا پریده شده، بیحسی رو به افزایش دارید، یا درد شدید و مداوم شده، باید سریع دوباره توسط ارتوپد یا اورژانس بررسی شوید.
تا زمان ویزیت، دست را بالاتر از سطح قلب نگه دارید و از خیس کردن یا دستکاری گچ خودداری کنید.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.
0
سلام
برش زدن احتمالا کاری به اگشتتون نداشته.
اگر مور مور ادامه پیدا کرد مجدد بایستی ویزیت بشید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی درد و گزگز بعد از برداشتن یا برش گچ، فشار یا گیر افتادن موقت عصب یا کاهش جریان خون به خاطر تورم است.
در بیشتر موارد این حالت قابل برگشت و با مراقبت‌های ساده بهبود می‌یابد؛ آرامبخش باشد اما نیاز به بررسی دارد.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.