تأثیر لتروزول بر مایع منی و باروری

سلام خسته نباشید من در حال اقدام هستم دکتر ی سری داروهای تقویتی برام داده و داروی لتروزول و تیرویید مصرف میکنم تا قبل از مصرف لتروزول مایع منی خارج میشد کامل اما بعد مصرف لتروزول کاملا انگار اب منی جذب میشه و خارج نمیشه ایا امکان بارداری هست یا باید امپول های قوی تر و داروهای قوی تر از لتروزول مصرف کنم ؟
6 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تغییر خروج مایع منی مربوط به یکی از دو علت است: اثر هورمونی داروها (لتروزول یا تغییرات ناشی از داروی تیروئید) یا اختلال انزال مثل بازگشت مایع به مثانه.
در بیشتر موارد این مسائل قابل بررسی و درمان هستند؛ نگران نباشید.
راهکارهای عملی:
- داروها را خودسر قطع نکنید و موضوع را به پزشک معالج اطلاع دهید.
- آزمایش منی کامل انجام دهید و نمونه ادرار بعد از انزال برای بررسی بازگشت ادراری به آزمایشگاه ببرید.
- ۲–۳ روز پرهیز جنسی قبل از آزمایش، آب کافی بنوشید و از انزال مکرر پیش از نمونه‌گیری خودداری کنید.
- فهرست کامل داروها، سابقه جراحی یا بیماری (مثل دیابت) را برای پزشک آماده کنید؛ ممکن است نیاز به بررسی هورمونی یا تغییر درمان باشد.
علائم هشدار:
- درد شدید یا تورم جدید در بیضه‌ها یا ناحیه تناسلی
- تب یا علائم عفونت سیستمیک
- خون در ادرار یا منی، یا ناتوانی در ادرار کردن
تخصص پیشنهادی: اورولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص