بعد از یک هفته ک مترونیدازول مصرف کردم سردرد و حالت تهوع و سرگیجه دارم . ممکنه به خاطر مترونیدازول باشه ؟ و چرا وقتی مصرف میکردم ترشحات زرد بیشتر شد ؟
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سردرد، تهوع و سرگیجه عوارض شایع مترونیدازول هستند. ترشحات زرد نشانه عفونت فعال است که ممکن است نیاز به آنتیبیوتیک متفاوت داشته باشد. دارو را قطع نکنید. با پزشک مشورت کنید تا در صورت نیاز دارو تغییر کند.
احتمالاً علایم شما عوارض جانبیمترونیدازول—مثل تهوع، سردرد و سرگیجه—است و افزایش ترشحات زرد میتواند از عفونت باقیمانده یا واکنش نسبت به درمان باشد. در بیشتر موارد این وضعیت خفیف و موقتی است؛ نگران نشوید اما پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: - تا 48 ساعت پس از مصرف آخرین دوز از مصرف الکل پرهیز کنید (واکنش شدید ایجاد میشود). - برای کاهش تهوع دارو را با غذا یا میانوعده میل کنید، مایعات کافی بنوشید و استراحت کنید. - اگر ترشحات بدبو، خارش یا درد همراه دارید برای معاینه و احتمالاً کشت به پزشک مراجعه کنید. - در صورت تشدید علائم یا دریافت دستور پزشک، پزشک میتواند دارو را تغییر دهد؛ قطع خودسرانهبدون نظر پزشکانجام نشود. علائم هشدار: - تنگی نفس، ورم صورت یا کهیر (نشانه حساسیت جدی) - تب بالا یا زردی پوست/چشم یا درد شدید شکم - تشنج، از دست دادن هوشیاری یا سردرد بسیار شدید تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.