نزدیک به ۱ساله که در ته گلویم ورم کوچیک حس می کنم و دهانم تا ته گلوم خشک میشه ولی حالت خفگی ندارم ،درد یا هیچ عوارضی تا تا کنون نداشتم
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام لطفا به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و در صورتیکه بررسی ایشان مشکل خاصی رو نشون نداد برای معاینه حضوری به دیدن یک فیزیوتراپیست مسلط به درمان اختلالات مفصل فک برید
احتمالاً این حسِ ورم کوچک و خشکی در ته گلو در بیشتر موارد به بازگشت اسید از معده به حلق (ریفلاکس حلقی) یا کاهش ترشح بزاق/تحریک غدد بزاقی مربوط است و معمولاً خطرناک نیست؛ آرام باشید ولی نیاز به پیگیری دارد. راهکارهای عملی: - نیم تا دو ساعت قبل از خواب غذا نخورید و سر تخت را کمی بالا قرار دهید. - جرعههای کوچک آب مکرر بنوشید و آدامس بدون قند بجوید تا ترشح بزاق تحریک شود. - از غذاها و نوشیدنیهای محرک (قهوه، فلفل، غذاهای چرب، نعناع و نوشابههای گازدار) پرهیز کنید. - humidifier یا دستگاه بخور در اتاق قرار دهید و از غرغره آب نمک گرم چند بار در روز استفاده کنید. علائم هشدار: - وجود خون در بزاق یا سرفه خونی. - دشواری قابلتوجه در بلع یا کاهش وزن غیرقابلتوضیح. - تنگی نفس یا احساس خفگی مداوم/تغییر صدای ناگهانی و پایدار. تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.