ورم زیر گلو و خشکی دهان؛ علت و راهکارها

نزدیک به ۱ساله که در ته گلویم ورم کوچیک حس می کنم و دهانم تا ته گلوم خشک میشه ولی حالت خفگی ندارم ،درد یا هیچ عوارضی تا تا کنون نداشتم
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
لطفا به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و در صورتیکه بررسی ایشان مشکل خاصی رو نشون نداد برای معاینه حضوری به دیدن یک فیزیوتراپیست مسلط به درمان اختلالات مفصل فک برید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این حسِ ورم کوچک و خشکی در ته گلو در بیشتر موارد به بازگشت اسید از معده به حلق (ریفلاکس حلقی) یا کاهش ترشح بزاق/تحریک غدد بزاقی مربوط است و معمولاً خطرناک نیست؛ آرام باشید ولی نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- نیم تا دو ساعت قبل از خواب غذا نخورید و سر تخت را کمی بالا قرار دهید.
- جرعه‌های کوچک آب مکرر بنوشید و آدامس بدون قند بجوید تا ترشح بزاق تحریک شود.
- از غذا‌ها و نوشیدنی‌های محرک (قهوه، فلفل، غذا‌های چرب، نعناع و نوشابه‌های گازدار) پرهیز کنید.
- humidifier یا دستگاه بخور در اتاق قرار دهید و از غرغره آب نمک گرم چند بار در روز استفاده کنید.
علائم هشدار:
- وجود خون در بزاق یا سرفه خونی.
- دشواری قابل‌توجه در بلع یا کاهش وزن غیرقابل‌توضیح.
- تنگی نفس یا احساس خفگی مداوم/تغییر صدای ناگهانی و پایدار.
تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.