آیا می‌توان فیستول را بدون جراحی درمان کرد؟

با عرض سلام و خسته نباشید.اینجانب از بیماری فیستول رنج میبرم.حدود ۱۱سال بیش جراحی کردم الان شاخه زده و اطراف مقعدم را گرفته .شدیدا درد و خون ریزی همراه با چرک.هر موقع فیستولم عود میکنه بواسرم هم اذیت میکنه.مشکل یبوست ندارم.کارم هم طوری هست که برای جراهی فرصت نمیکنم یا با استفاده از دارو قابل درمان است؟با تشکر
14 مهر 1395

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

فیستول معمولا نیازمند جراحی است اما بعضی از موارد می‌توانند با روش‌های غیرجراحی مانند دارو‌ها و تغییرات در روش زندگی کنترل شوند.
اما در موارد شدید و پیچیده مانند حالت شما، ممکن است جراحی ضروری باشد.
بهتر است با متخصص پروتکتولوژیست مشورت کنید تا بهترین تصمیم برای درمان شما اتخاذ شود.
حفظ تغذیه مناسب، بهداشت منطقه و مدیریت درد نیز بسیار مهم است.
اگر فیستول عود می‌کند و عوارض ناخوشایندی ایجاد می‌کند، اقدام به جراحی باید در نظر گرفته شود.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.