ادامه قطره زایلومول بعد از تزریق آواستین

مادرم ۶۷ سال سن دارن و سابقه دیابت و فشار خون، به علت وجود یک لکه سیاه در میدان بینایی آواستین داخل چشم تزریق کردن.
قبل از تزریق حدود دو هفته قطره زایلومول داخل چشم ریختن. قطره رو باید تا کی ادامه بدن یا دیگه استفاده نشه؟ اگه باید ادامه داد چند روز بعد از تزریق شروع بشه؟
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً قطره زایلومول به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک موضعی یا محلول پیشگیری قبل از تزریق آواستین استفاده شده است.
در بیشتر موارد نیاز به ادامه طولانی‌مدت بعد از تزریق نیست و قطع قطره پس از انجام تزریق معمول است؛ نگران نباشید اما دستور پزشک معالج اولویت دارد.
راهکار‌های عملی:
- اگر پزشک دستور خاصی نداده، معمولاً می‌توانید قطره را بعد از تزریق قطع کنید.
- در صورتی که پزشک از شما خواسته ادامه دهید، معمولاً مدت 2448 ساعت یا تا نوبت کنترل بعدی توصیه می‌شود.
- از لمس چشم، آرایش چشم و شنا خودداری کرده و قبل از تماس با چشم دست‌ها را خوب بشویید.
- در نوبت ویزیت تعیین‌شده شرکت کنید یا در صورت تردید با مرکز تزریق تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- درد چشم شدید یا افزایش ناگهانی درد
- کاهش ناگهانی یا قابل‌توجه دید
- ترشح چرکی شدید یا قرمزی و حساسیت به نور
تخصص پیشنهادی: چشم‌پزشکی (رتینا)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.