خون‌ریزی قاعدگی ۴۰ روزه؛ علت و اقدامات فوری

من ۴۰شبه خون ریزی دارم بخصوص تایم صبح شدید هست دکتر بهم ترنسید مفنامیک روواد اثر نداشت برام دوفامد نوشته چجور باید مصرف کنم ک هومورنم منظم بشه بیوفتم روال قبلی خودم
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
لطفا آزمایش هورمونی و سونوگرافی انجام دهید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خون‌ریزی طولانی شما یک بی‌نظمی هورمونی (اختلال در تخمک‌گذاری) یا یک مشکل ساختاری رحمی مثل پولیپ/فیبروم است؛ در بیشتر موارد قابل بررسی و درمان است، جای نگرانی شدید نیست اما نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
- امروز تست بارداری خانگی انجام دهید تا حاملگی رد یا تأیید شود.
- میزان خون‌ریزی را با شمارش پد/نوار ثبت کنید (هر پد در چه مدت پر می‌شود).
- هرچه سریع‌تر با پزشک برای آزمایش خون (شمارش گلبول و آهن) و سونوگرافی لگن وقت بگیرید.
- دارو‌ها را دقیقاً طبق نسخه مصرف کنید و از مصرف خودسرانه دارو‌های جدید خودداری کنید.
علائم هشدار:
- خون‌ریزی بسیار شدید (تعویض پد هر یک ساعت یا بیشتر خونریزی)
- سرگیجه شدید، تنگی نفس، یا ضعف مفرط که مانع فعالیت می‌شود
- تب بالا یا درد شَدید شکم یا بدبو شدن ترشحات
تخصص پیشنهادی:
متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.