دوتا زائده روی آلت؛ تبخال یا زیگیل؟

با سلام. من به مدت ده الی پونزده روز هست ک روی آلتم دوتا زائده ایجاد شده، نمیدونم تبخال هستن یا زیگیل. زائده ها نه خارش دارن و نه سوزش یا هرگونه دردی. سه روزه دارم پماد و قرص آسیکلووید هم مصرف میکنم. حدودا دو_نیم سال پیش رابطهی بدون محفاظت و بدون دخول داشتم(در حد رابطه دهانی و لمس). یعنی اینا تبخال هستن؟ لطفااااا کمکم کنین دارم دیوونه میشم
1 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

1
احتمالا این ضایعات در بیشتر موارد یا تبخال تناسلی (ویروس هرپس) یا زیگیل تناسلی (ویروس HPV) هستند؛ غیراز درد یا خارش، سایت بدون درد هم می‌تواند مربوط به هر کدام باشد.
تشخیص قطعی نیاز به معاینه و آزمایش دارد، آرام باشید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این ضایعات در بیشتر موارد یا تبخال تناسلی (ویروس هرپس) یا زیگیل تناسلی (ویروس HPV) هستند؛ غیراز درد یا خارش، سایت بدون درد هم می‌تواند مربوط به هر کدام باشد.
تشخیص قطعی نیاز به معاینه و آزمایش دارد، آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
- تا زمان تشخیص از هرگونه تماس جنسی یا لمس دیگران خودداری کنید.
- دست‌ها را قبل و بعد از تماس با محل بشویید و از خاراندن خودداری کنید.
- ناحیه را با شوینده ملایم بشویید، خشک نگه دارید و از لباس تنگ پرهیز کنید.
- داروی آسیکلوویر را طبق نسخه کامل کنید و از پماد‌ها یا کرم‌های غیرتجویزی اجتناب کنید.
- برای تشخیص نمونه‌برداری (سواپ) یا آزمایش خون مراجعه حضوری داشته باشید.
علائم هشدار:
- تب یا لرز همراه با حال بد عمومی.
- درد یا مشکل در ادرار کردن یا انسداد جریان ادرار.
- افزایش سریع اندازه ضایعه، خونریزی یا ترشح چرکی بدبو.
تخصص پیشنهادی:
متخصص پوست و بیماری‌های جنسی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.